This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Abp

Hejsa ..
    Min kæreste og jeg er ved og planlægge en rejse rundt om jorden til feb 06
    Har lige et spørgsmål !!!
    Vi har ca. 200.000kr hvor af de ca 80.000 går til billetter, billeje, vacciationer, dykkerkursus o.s.v.
    Så ER det “nok” for to personer med ca.120.000 til at leve og bo for i 8 mdr??. Vi vil gerne have mulighed for og bo på både hostels, hytter, moteller o.s.v.
    Thailand, laos og vietnam: 2½mdr
    Australien: 1½mdr, 5 uger i campervan
    New zealand: 1½mdr
    Fiji: 14 dage
    Usa: 2 mdr, lejer bil i 6 uger.
    Vi hat fået tilbud på de 80.000kr så de er rimelige faste..
    Men igen har du et par gode ideer til noget vi bare skal se eller andre gode ting, så smid en besked…vi tage imod med åbne arme!!!!
    Vi Takker… 🙂

Anonym Jesper Jensen

Hej med jer

Det lyder som en spændende tur – jeg har regnet på et levebudget for de enkelte lande baseret på egne erfaringer for nogle lande og surf på nettet for andre lande:

Thailand, Laos og Vietnam
    Kr. 150,- pr. dag. pr. person.
    I alt = 22.500,-

Australien / New Zealand
    Kr. 400,- pr. dag pr. person
    I alt = 48.000,-

Fiji
    Kr. 200,- pr. dag pr. person
    I alt = 5.600,-

USA
    Kr. 400 pr. dag pr. person
    I alt = kr. 48.000,-

Samlet pris
    Kr. 124.100

Jeg har i dette budget ikke taget højde for billeje eller campervan, dykkerkursu og lignende – omkostningerne er baseret på en rejse, hvor man har råd til lidt mere end bare altid at vælge den billigste løsning.

Jeg forstår ikke hvorfor i vil købe så meget hjemmefra – Flybilletter og vaccinationer burde bære nok.

Billeje, campervan og dykkerkursus er normalt billigere at købe på stedet. Ved at købe i forvejen mister i også friheden til at planlægge efterhånden som i kommer frem – måske har i slet ikke lyst til at leje en bil, når i kommer til USA.

Tag i stedet afsted og lad rejsen “planlægge sig selv” efterhånden som i kommer frem.

Rent budgetmæssigt burde kr. 100.000,- pr. person for denne rejse være rigeligt. Overvej evt. at købe flybillet Australien til New Zealand og New Zealand på Nettet ( se Low Cost Airlines.nu):

Sidst men ikke mindst har i valgt at rejse i lang tid i dyre lande og kort tid i billigere lande – en lille omfordeling af dagene er måske en god idé.

Håber i får en god rejse.

Anonym Rita

Jespers budgetter er alt for dyre – det kan i sagtens klare meget billigere.

Men lad da være med at købe så meget hjemmefra – det lyder oveni købet dyrt. Hvilket rejsebureau har i brugt og hvad har de forskellige ting kostet?

Anonym abp

Mange tak for svarene det er super fedt at folk er så venlige herinde!!! 🙂
    vi har fået et tilbud fra Kilroy der hedder:
    Fly: ca 15.500 pr person.
    Campervan i aus i 5 uger kr. 12.145 med en selvrisiko på 0..
    billeje i usa mellem 1500 og 1800 pr uge igen med 0 kr i selvrisiko.
    8 dages dykkerkursus i ko tao 2400 pr. person (4 dages dykning)
    Rejseforsikring plus vaccinationer bliver vel ca 10.000 for to personer..
    Og så skal det siges at i de 80.000 er der indregnet en tur fra Darwin til Alice Springs på 9 dage med Adventure tours australia til en pris på 10.000 for to personer..
    Nu har jeg jo ikke så meget indblik i priserne, men syntes selv vi fik meget for pengene, vores fly billetter er ca 7.500 billiger per person end det tilbud vi fik fra Jysk.. også campervanen er 5.500 billiger end Jysk´s tilbud!!!

Anonym Line

Jeg skal også til Thailand og tage dykkercertifikat.. Rejser også med Kilroy..
    Er sikker på man kan få det billigere end 2400,- også inkl. hotel, hvis man bestiller dernede.. Har hørt omkring 1400,- kan gøre det og stadig høj kvalitet..
    Bare lige et råd..

God tur 🙂

Anonym Anonym

Kender kun til Koh Tao og dykkercertifikat.

Vi var der marts 2004, da gav jeg 1275, dkr (8500 TB)
    for open water ved Crystal Dive og det var general pris på hele øen. Vi købte dyk samme sted bagefter og jeg mener vi gav 900 TB (er ikke helt sikker) Mens jeg tog certifikat og de dage vi dykkede boede vi billigere (300 TB).
    Hører gerne hvis I finder ud af mere om jeres jordomrejse, da vi skal til at planlægge et ½ år med AUS + NZ + ? – Tager afsted om 2 år så vi har god tid til planlægningen.
    God tur

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account