This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Møller

Hej
    Jeg planlægger at rejse ud og opleve noet af verdenen, når jeg får huen til sommer. Mit spørgsmål er så, hvor meget vil sådan en tur komme til at koste? – Jeg har hørt lige fra, at man kan leve for en 5er i Indien om dagen og helt op til 200kr.. Synes jeg måske er lidt forvirrende..
    Men jeg regner med turen starter med, at ta den transsibiriske til Beijing, derefter ta videre til enten Filipinerne eller Indonesien, derefter Laos, Myanmar, Nepal, Indien, hvor jeg så derefter gerne vil slutte af i Egypten.
    Jeg regner med at vil rejse i ca. 5 måneder. Jeg vil ikke leve i luksus, pengene skal helst bruges på oplevelser og ikke dyre middage og hoteller.
    Hvis jeg nu f.eks. afsætter 60.000kr til sådan en rejse, er jeg så helt gal på den? har tænkt 15.000kr til kost og logi, 20.000kr til fly og tog, 20.000kr på oplevelser(den er jeg meget i tvivl om, hvad ting koster f.eks. entre til en nationalpark osv) og så 5000kr til diverse. Jeg vil meget gerne have hjælp til dette. Ku være dejligt hvis en der havde prøvet noet lignende ville rette i mine tal. Tak på forhånd..

Anonym Phillip

Rejseforsikring, visumgebyr, vaccinationer etc. koser også penge!! Dette skal du også medregne..

Anonym Anonym

tak hjælpen.. mere? – vil gerne have al den hjælp jeg kan få.. hvordan passer det ellers? er 15000 til rejseudgift urealistisk osv?

Anonym Anonym

Hejsa
    Det er altid lidt svært med hvor meget man skal bruge på kost og logi, men man kan jo sige at de lande du har valgt at rejse i, er i den rigtig billige ende, nogle lande vil det nok koste mere end i andre. Men hvis jeg forstår det rigtigt vil du have 100 kr om dagen til kost og logi, det er måske lige i underkanten. Men hvis du vil kan det selvfølgelig lade sig gøre. Men det er også lidt surt at skulle leve så skrabet i 5 mdr, jeg synes du skulle sætte beløbet lidt højere fx 150kr pr, dag. Mht hvad oplevelser koster så er det igen lidt svært fx gav jeg 2000 kr for 14 dages trekking i Nepal med kost og logi. I Thailand gav jeg ca 600 kr for en trekking med elefanttur og kost og logi i 3 dage. Men jeg tror godt du kan få mange fede oplevelser for 20.000 kr.
    Hvis jeg lige må komme med et sp så forstår jeg ikke helt hvorfor du vil til Egypten på denne tur, hvorfor ikke spare de penge og så have lidt flere i Østen, du kan jo altid tage til Egypten en anden gang. Undgå for mange flyture og spar penge.
    Rigtig god tur

Anonym Møller

Mange tak.. Kanon svar, god hjælp.. mere af den slags tak..

Anonym Rebekka

Altså, jeg rejste i sydøstasien i 4 måneder og brugte ca 150-200 i gennemsnit om dagen, og det var til alt!! (altså dog uden fly til og fra og vaccinationer). Vi boede de billigeste steder og spiste billigt, men vi var på en masse fede ture, vi undersøgte bare markedet lidt..
    I alt på 5 måneder (m 1 måned i USA hvor vi boede hos venner) brugte jeg ca omkring 50000 på alt (altså m flybilletter)..

Men man kan gøre det i mange prisklasser, måske har du brug for mere luksus måske har du ikke. Det er også en slags sport at gøre tingene billigt, og du er ikke den eneste der vil det 🙂 Men da du siger du vil bo billigt, så tror jeg 60000 er fint til dig, selvom der kommer nogle udgifter med tog, og du også skal over egypten som jeg ingen erfaring har med..

Håber du ku bruge dette, og held og lykke det lyder super spændende og som en rigtig god ide 🙂

Mvh Rebekka

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account