Jeg har kun haft 2 dyk paa Koh Tao. Og de var ikke saerlig gode pga vind, vejr og sigtbarhed. Hvis jeg var dig ville jeg overveje Perhentian Islands i Malaysia. Det ville passe bedre med din rejserute, og i juli maaned er dykningen paa Perhentian fantastisk – god sigt, roligt vand og kort afstand ind til stranden igen. Det er det perfekte sted for nybegyndere. Kan anbefale Coral Sky Divers, men de fleste andre er ogsaa gode.
Min kammerat tod sit certifikat paa Koh Tao, inden vi tog til Perhentian, og han blev utryg ved dykning og dykker ikke mere – netop pga. de vildere forhold paa Koh Tao.
Men Koh Tao skulle vaere fantastisk i januar/februar.
Angaaende dit budget, saa er jeg i Filippinerne nu, og det kan goeres rigtig billigt.
Man mit raad er at du flyver til Kuala Lumpur og derfra med Air Asia til hhv. Kota Bharu, Kota Kinabalu og Manila (men vaer opmaerksom paa, at Air Asia flyver til CLARK godt 2 timer fra Manila.
Og vigtigst af alt, det er regntid i Filippinerne. Paa de 5 uger vi har vaeret her, har vi haft ca 10 dage med HELDAGSREGN – saa jeg ville overveje tidspunktet. Til gengaeld har Borneo og Malaysia vaeret fint i samme periode, de gange jeg har vaeret der.
Venlig hilsen Raslyng