This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bamseline

Hej..
    Skal ud og rejse til næste sommer..
    Tager et par dage på Koh Tao for at tage dykkercertifikat.. Derefter 1 måned på Borneo og ca. 3 uger på Fillippinerne..

Er 25-30.000 kr. passende? Inkl. flybilletter..

Mvh.

Anonym hk

har lige tilbragt 3 uger på filippinerne, sparede ikk på noget. Havde altid privat værelse med bad og 20 dyk. FEDE dyk:)
    Brugte 11000 kr, plus billet derud (6000)

Anonym hebs

Ja det tror jeg nemt du kan gøre det for. Det er nogle billige steder du skal hen. Jeg tog selv dykkercertifikat på Koh Tao. Mig og en kammerat boede der gratis i en uge fordi jeg tog mit certifikat der. Du skal bare presse dem lidt så får du en masse ting oveni 🙂

Anonym bamseline

Okay, fedt…

Tak for svarene 🙂

Anonym bamseline

Jeg regner heller ikke med at skulle tage flere dyk på Koh Tao end dem der er med i certifikatet, da jeg heller vil vente med dykkene til Borne og Fillippinerne 🙂

Vi (min kæreste og jeg) har planlagt at rejse august og sep. Så håber ikke vejret er alt for dårligt på Fillippinerne da det jo er perioden for tyfoner vi kommer i..
    Ja jeg har også læst mig til at Borneo skulle være fin på det tidspunkt og det var også ud fra vejret på Borneo at det blev de måneder.. Det er først her nu vi har besluttet også at tage et smut forbi Fillippinerne..
    Så håber ikke der kommer SÅ meget regn !! 🙂

Anonym raslyng

Jeg har kun haft 2 dyk paa Koh Tao. Og de var ikke saerlig gode pga vind, vejr og sigtbarhed. Hvis jeg var dig ville jeg overveje Perhentian Islands i Malaysia. Det ville passe bedre med din rejserute, og i juli maaned er dykningen paa Perhentian fantastisk – god sigt, roligt vand og kort afstand ind til stranden igen. Det er det perfekte sted for nybegyndere. Kan anbefale Coral Sky Divers, men de fleste andre er ogsaa gode.
    Min kammerat tod sit certifikat paa Koh Tao, inden vi tog til Perhentian, og han blev utryg ved dykning og dykker ikke mere – netop pga. de vildere forhold paa Koh Tao.
    Men Koh Tao skulle vaere fantastisk i januar/februar.

Angaaende dit budget, saa er jeg i Filippinerne nu, og det kan goeres rigtig billigt.
    Man mit raad er at du flyver til Kuala Lumpur og derfra med Air Asia til hhv. Kota Bharu, Kota Kinabalu og Manila (men vaer opmaerksom paa, at Air Asia flyver til CLARK godt 2 timer fra Manila.
    Og vigtigst af alt, det er regntid i Filippinerne. Paa de 5 uger vi har vaeret her, har vi haft ca 10 dage med HELDAGSREGN – saa jeg ville overveje tidspunktet. Til gengaeld har Borneo og Malaysia vaeret fint i samme periode, de gange jeg har vaeret der.
    Venlig hilsen Raslyng

Anonym stephanie

Jeg tog certifikat på Koh Tao sidste år i august på Master Divers… Selve resortet var ikke så fedt, men man lavede alle sine dyk i havet (de havde ingen pool) Hvilket faktisk var ret fedt.
    Jeg lider af en smule vandskræk, men vendte mig til at dykke i havet fordi vi gjorde det hele tiden. Jeg synes at der var utrolig smukt omkring Koh Tao og synes ikke at der var uro i vandet selvom det blæste en del en af dagene.
    Okey, jeg ved godt, at jeg ikke svarede på dit spørgmål 😉

Anonym Blh

Hvor meget koster det at rejse i ca 3 måneder (fra jan til marts-april) i Asien.

Vi skal flyve til Thailand så Malaysia, Indonesien og Bali og måske nogle andre.

Vi har tænkt os at have ca. 40.000 med fra Dk, men da er billetten til Thailand betalt.

Tak på forhånd.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account