This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym marc10

min kæreste og jeg skal snart på vores drømmerejse i fem måneder. vi planlægger at starte i new york og washington dc. i 14 dage, hvorefter vi tager til afrika i to måneder og skal opleve kenya og tanzania, derefter tager vi til asien, hvor vi skal være i 2,5 måned. vi regner med at tage til vietnam, laos og cambodia. hvor vi til sidst gerne vil slutte på en skøn paradis-ø:) nogle der har foslag til en ø, man bare må opleve og derudover vil vi meget gerne have gode råd til, hvad vi skal regne med af budget på denne rejse. dog skal det siges at vi ønske at leve et “backpackerliv” og drømmer ikke om fancy hoteller osv.

Anonym marc10

tak for dit svar. vi har regnet med ca. 100000 i alt mere eller mindre og som du siger er det svært at forudsige hvad man bruger. vi skal lave noget frivillig arbejde i ca en måned i afrika, hvor vi ikke kommer til at bruge så mange penge, og så er der andre steder, hvor vi vil bruge mere – og der skal helt sikkert være plads til safari – selvom det er dyrt. vi har også tænkt på filippinerne – har du været der før?
    god tur:)

Anonym globetrotter

Hvis de 100.000 er udover flybilletter, vaccinationer etc., så tror jeg det er passende. Hvis ikke, har I nok budgetteret for lavt…

Anonym Anonym

Vi har budgetteret med det udover flybilletter osv. Så min ikke feter nogenlunde passende. Har ca. regnet med omkring 10000 pr måned pr person.

Anonym Jannie

Hvad skal I lave af frivilligt arbejde?
    Har I booket på forhånd – og er det i Kenya eller Tanzania?

Jeg sidder nemlig selv og prøver at få styr på, hvad der er det bedste “tilbud” mht. frivilligt arbejde i Tanzania…

Mht. Ø-paradis er mine personlige farvoritter Perhentian Islands (Nordøst-Malaysia) og Phi-Phi (Sydthailand)

Anonym raslyng

Det er f….. svært at lægge budget for andre. For det som nogen regner som budget er luksus for andre. I Asien er det nogen steder muligt at bo for 5 US/dag og spise for ca det samme. Men ture er som regel dyre set i forhold til.
    USA er i den dyre ende, og Afrika kan gøres billigt uden safari og dyrt med!
    Jeg regner normalt med ca 6000 pr. måned i Asien, så er der også til lidt ture – men ikke meget dykning! USA bliver dyrere, Afrika billigere (uden safari).
    Jeg skal selv til Asien (Indien, Burma, Filippinerne, Palau og Yap) i 3½ måned. Regner med 40000 kr/pers. Men vores rejse fordyres af Palau og Yap!
    Håber det giver en pejling for jer.
    Vh. Raslyng

Anonym raslyng

Hej Marc
    Ja, vi var på Filippinerne for et år siden. Men det var i regntiden, så der var en del ting, vi ikke fik set – derfor tager vi tilbage.
    Filippinerne kan varmt anbefales, det er billigt at være der, og billigt at komme dertil fra BKK eller KUL.
    Spørg bare, hvis du vil vide noget konkret.
    Hilsen Raslyng

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account