This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Generelt siges det at man skal regne med 10k/måned i OZ/NZ/US, og 5k/måned i sydøstasien. Og min erfaring er at det er meget fornuftigt budget.

I SØ Asien inkluderer 5k/måned/person: hostels/billig bundalows, mad fra gadekøkken/’gennemsnits’ restauranter, et par drinks om aftenen, transport og udflugter på egen hånd.

Selvfølgelig vil det være dyre hvis man vil tage dykkercetifikat/andre adventures eller på arrangeret udflugter, samt give hele baren omgang efter omgang.

I OZ/NZ/US inkluderer 10k/måned/person: billige hostels, mad der er hjemmelavet og max. et måltid ude per dag på billig restaurant, drinks et par gange om ugen (helst på hostel, eller købt i butikkerne), lokal transport og udflugter på egen hånd.

Personligt ville jeg ikke inkludere buspass i de 10k. Og derudover kommer der selvfølgelig at adventure oplevelserne – der kan godt presses et par stykker ind i budgetet på de 10k f.eks. et dyk eller et bungy, men det er bare generelt dyrt, så hvis det er noget i gør meget skal i have et par extra k bare til det.

Udfra dette passer de 51k meget godt som gapyear.dk foreslår, men så er det en sparet tur uden alt for meget at give af til adventure og byture især i OZ/NZ/US.

Jeg ville sige at med et budget på 65-70k per person, og så 10-15k til den sidste flybillet, så er i godt dækket ind.

God tur

Anonym Dufour

Hej alle,

Jeg skal rejse med en veninde den 5. okt. og kunne godt tænke mig jeres mening vedr. budget (om det ser ud til at vi kan overleve)

Flybilletter er betalt – dog ikke fra New Zealand til LA og hjem. Kan ikke bestilles endnu.

Rejseplan:

Filippinerne – 24 dage
    Vietnam – 15 dage
    Thailand (Malaysia -Singapore et par dage) – næsten 2 måneder i alt ca.
    Australien – ca. 2 måneder
    New Zealand – 3 uger
    LA – 3 uger
    hjem.

Budgettet er på 80.000 hver – overnatning – mad – bus (muligvis buspas i Australien – New Zealand) og alt det sjove.

Har ikke været de steder før, så vil rigtig genre høre jeres mening om det ser godt ud eller helt tåbeligt, da jeg ikke rigtig ved hva det koster at være de forskellige steder.

Tusind tak 🙂

Med venlig hilsen
    Fia

Anonym Dufour

Det skal lige siges at vi absolut ikke skal bo i luksus.. det bliver dorms og hostels …..

Anonym Dufour

Det skal lige siges at vi absolut ikke skal bo i luksus.. det bliver dorms og hostels …..

Anonym MichelleW

Hej 🙂

Har du prøvet at gå ind på gapyear.dk..?
    nede i bunden af siden er der noget der hedder budget der kan du regne ud alt efter hvor mange dage du skal være i hvert land hvor meget du skal regne med at bruge 🙂

God tur…

Anonym Dufour

Tak… 🙂 altså hvis jeg regner det ud med den, så bliver det 51.400,- synes jeg bare lyder meget lidt. :-/ og forstår ikke helt hvad der er med i de priser?????

Anonym MichelleW

Hmm ja det gør det faktisk,, altså hvad jeg kan forstå skulle alt være med i de priser der. Men jeg tænker alene jeres flybilletter må da alligevel komme op på en del og Australien er ikke et billigt land at rejse i kommer selvfølgelig an på hvor mange ture osv. Hellere have lidt for meget med, så man ikke skal gå og vende hver krone for at være sikker på at få mad på den sidste del af jeres tur. Ellers prøv Lonely Planet de plejer at have nogle ret gode forslag til udgifter på ture mad overnatning og det hele 🙂

Anonym Dufour

Så ser det jo ikke helt tosset ud med de 80.000,- 😀

Tusind tak for svar, nu er jeg lidt mere rolig 🙂

Mvh Fia

Anonym Ida

10.000 kr om md. i australien, er bare for mad og drikke vel og mærke!

Anonym Dufour

Ida: hvad så hvis man skal regne overnatning med? sådan ca.?

Anonym Simon

Du kan sagtens rejse rundt i australien for 10k om måneden.. jeg var i Australien i 8 måneder og brugte 10 k om måneden.. og det var inklusiv hostel, mad og oplevelser men self uden flybillet..

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account