Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539523
     line5151

      Hej alle

      Om et halvt år starter min rejse rundt i Sydamerika, og da jeg aldrig har været i den del af verden, er jeg virkelig i tvivl om mit budget.
      Jeg har allerede kigget på lonely planets hjemmeside, men her er budgettet uden oplevelser.
      Derfor vil jeg rigtig gerne høre, hvor mange penge I er endt med at bruge i de forskellige lande, og hvordan I har levet.

      #3539526
       Anonym

        Hej Line.

        NU ved jeg ikke hvor lang tid, du har tænkt dig at rejse, men jeg har været 5 måneder i sydamerika og det brugte jeg et sted mellem 20.- 30.000 på ca. Og jeg levede ikke skrabet.

        Det som koster det er de ture man eventuelt skal på. Jeg var bl.a på ture som disse:

        Bolivia; Saltørken, jungle/pampas-tur, Mine-tur, heste-ridning.
        Peru: Inka-treck
        Argentina; Patagonien er forholdsvist dyrt, så hvis du rejser på stramt budget, så kan du måske overveje at skære dette fra.
        Brasilien; ex karneval (ved ikke hvornår du rejser?)

        Generelt, så er det meget billigt at leve i de respektive lande (brasilien var det dyreste).

        Kan ikke med sikkerhed sige hvad jeg gave for de forskellige ture, men det er ikke overvælmende dyrt (men i forhold til et rejsebudget og de priser man lever for – så er det klart de tunge poster).

        Jeg levede ikke skrabet; bøffer og go vin i argentina, drinks i brasilien osv – det skal også siges, at i de 20.-30.000 jeg brugte der var alt transport i sydamerika inkluderet (busserne ml. landene og de forskellige byer).

        Beklager jeg ikke kan give dig et helt præcist beløb – men er du nærmere de 30.000 så vil jeg ikke tro, at du kommer til at mangle noget…

        Håber du kan bruge det som et lille pejlemærke.

        #3539532
         Line5151

          Mange tak for svaret! Du fik mig lige gjort lidt mindre bekymret for, om jeg kan nå at spare op.
          Jeg skal være afsted i 3 måneder, og regner med at besøge Argentina, Chile og Bolivia!
          Hvor længe er det siden, du var afsted?

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account