Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544906
     Charla

      Min 18 årige datter og jeg skal inden længe en måned til Thailand, og da det er vores første gang som backpackere kunne jeg bruge lidt erfaring fra andre rejsende omkring budget. Hvad skal vi regne med at en måned i Thailand koster ? vi regner med at rejse en smule, og starter i Bangkok for et par dage. Herefter enten Nord eller sydpå.
      Vi har ikke de store krav til udflugter men tænker måske en enkelt trecking tur.

      #3544908
       lauridsen_lars@hotmail.com

        hej.
        Nord på husk og besöge pai som ligger 4 timer fra chang mai,
        koh Tao, koh pan nang, krabi, koh pipi,
        Thailand kan man bruge mange penge og man kan klare sig for lidt,
        Jeg kan anbefalde jer når i ankommer til Bangkok og rejse til koh samet,with sand beach,jeps bungalow super fedt sted hvor i kan slappe af nogen dage med en kanon strand,inden i begynder og rejse rundet i Thailand,To personer som ikke har back packet för koster jer 16000 kr i lomme penge,Tag i til Thailand og ligger på stranden i en månde og nyder den gode lokale thai mad bungalows til priser mellem 500 og 1000 bhat,nyder en god bog,spiller noget kort og hygger med de andre rejsen på en fed ö som koh pan nang,med thai massage mellem 13000 og 14000 tusinde kr for to,lars

        #3544909
         Charla

          Tak for dit svar lars.
          Når du foreslår 16000 medfører det lige et spgs mere. Rejseudgiften til at komme rundt til de steder du foreslår er de medregnet i dit foreslåede budget ? Vi skal vel tilbage til Bangkok for at komme videre sydpå, som du skriver ? vh Charlotte

          #3544910
           Anonym

            Jeg vil mene det kommer an på hvordan I vil bo og hvad I vil have at spise? Er det restaurant eller gadekøkken? Trekket koster jo også bare lige så I husker det også:)

            #3544919
             Charla

              Super, det prøver jeg 😉

              #3544911
               lauridsen_lars@hotmail.com

                hej charlotte.
                Hvis man tag til Thailand for og back packe,ville sige i rejser med tog nord på til chang mai koster jer for anden klasse sove vogn 800 bhat 145 kr,lokal mad som man spiser på de mange gadekökken koster mellem 30 og 50 bhat 10 kr og rigtig god mad,plus vand som er med i prisen,i kan bo for mellem 300 og 1000 bhat 181 kr back packer steder,jysk har et hotel i bangkok hvor man kan bo på dorms for 100 baht 18 kr,et tre dags trek oppe i chang mai ville jeg tro i kan få for 1000 kr for to personer,Det der bliver jers problem, to damer i Thailand shopping og der er masser og bruge penge på,massage 300 bhat 54 kr skal ske,I bangkok kan i bo ved kaosan road og priser ligger fra 200 bhat og op efter så i bestemer slev,men husk nu og nyd jers rejse,og ikke noget med og köbe hele Thailand,lokal busser koster ingen ting,taxa fra lufthavn til kaosan road 500 bhat 80 kr eller bus til 30 kr,brug tid på og hygge jer og opleve dejlig Thailand og husk i bestemer selv hvor mange penge i bruger,ikke for meget shopping piger,har kommet der siden 96 god rejse piger,lars

                #3544912
                 lauridsen_lars@hotmail.com

                  hej igen.
                  Rejse plan, fra lufthavn til koh samet with sand beach jeps bunglaow,mellem 500 og 1200 bhat kanon morgen buffe lige ned til stranden eller i tag den billige naga bunglaow 300 bhat lige ved siden af, efter tre dage på stranden, rejser i til Bangkok, vider derfra med tog til chang mai hvor i trekke,tilbage til bangkok med tog nat tog,2 klasse,bo en nat ved kaosan road back packer place,vider til koh pan nang, kan anbefalde jer had yuan beach eller had yao oppe nord på,eller tag til krabi hvor i kan tag ud på koh lanta og pipi örene,en lille rejse plan der passer til en månde,slutter så af i Bangkok inden i skal hjem med shopping og massage og alt hvad jer piger kunne finde på,16000 og penge med hjem,smil,husk nu kort spil og en god bog det koster jo ikke noget og hygge lidt.

                  #3544913
                   Charla

                    Tak for dit gode og brugbare svar. Jeg vil helt klart printe din anvisning ud, så jeg kan gøre brug af den der ude.
                    Du mener vel 16000 til os hver ikke ?

                    #3544914
                     Simon Nielsen

                      16000 for hver? det håber jeg da godt nok er med flybiletter..
                      Uden flybiletter og med alt andet, transport overnatning mad og massere af ture og fornøjelser, det burde i sagtens kunne gøre for 10000 og mindre pr person.. Thailand er billigt..

                      #3544915
                       Anonym

                        Jeg kiggede lige efter “sand beach jeps” kan ikke finde noget af det navn ? kan du give mig et link ?

                        #3544916
                         lauridsen_lars@hotmail.com

                          hej igen.
                          8000kr hver.
                          goggle. jeps bungalow koh samet Thailand,with sand beach.
                          eller naga bunglaows samme strand.
                          Når det er 8000 hver er det fodi i skal back packe,man kan easy bruge 10000 og 20000 kr på en månde,men tag man til Thailand for og slappe af og hygge sig på de flotte strande og et trek i chang mai og spise den gode lokale mad,ja så kan man klare sig for 8000 kr,familien og mig bruger en månde om året i thailand og vi bruger mellem 13 og 15 tusinden samme,men det er hygge og ikke vildt mange toure men lokal transport lokal mad, husk en gennemsnit time lön er mellenm 5 og 6 kr i timen,knus lars,husk fra lufhavn kan i tag bus til koh samet,500 bhat, en taxa ville koste jer 500 kr tag tre timer,knus,lars

                          #3544917
                           Anonym

                            Ret sjovt ! da jeg fik tjekket Jep´s viste det sig at jeg har boet der for fire år siden, fedt sted. Desværre er det fuldt booket på begge de steder du anbefaler, så jeg søger lidt videre.

                            #3544918
                             lauridsen_lars@hotmail.com

                              hej igen.
                              Du skal ikke book noget hjemme fra da man har mulighed for og handle om prisen og tro ikke der full booket, da mange ikke möder op,så heler tag chancen der er masser af steder og bo,på koh samet, mange mennsker i weekenden så kommer man mandag til torsdag kan man handle en god pris hjem.lars

                              #3544928
                               Katrine

                                Hej 🙂
                                Sidste år på det her tidspunkt rejste jeg i Cambodja, Vietnam og Laos, jeg brugte i alt ca. 12.000Kr. på 2 måneder og det var med mad, overnatning, udflugter osv. der var endda to indrigsflyvninger.
                                Jeg ved godt at det ikke er Thailand, men Asien er bare virkelig billigt 🙂
                                God tur!

                                #3545041
                                 mariahellemannfrisch

                                  Jeg vil sige at det koster mellem 6.000 og 10.000 kr. pr. person månedligt. Jeg brugte nok selv 8.000kr. og synes ikke jeg sparede på noget!! Nordlige thailand er billigt, imens syden er lidt dyrere. God tur til jer 🙂

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account