This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym martin1230

Vi er to kammerater der skal ud og rejse fra januar.
    Mit spørgsmål er om i tror at et budget på 40 til 45.000 er tilstrækkeligt, til de 4 måneder vi er afsted.

Rejsen ser ud sådan her:
    Tanzania = 3 uger
    Australien = 6 uger
    Vietnam = 4 uger
    Cambodia = 2 uger

Ekstra oplysninger: Rejsen som vi har købt gennem Kilroy indeholder flybilletter, enkelte overnatninger og en uge i en camper i Australien. Vi har betalt i alt 27.000 kr. ved Kilroy for alt dette.
    Gennem vores rejsekonsulent er vi blevet rådet til at have et budget på mellem 70 og 80.000 for hele rejsen. Når man så trækker de 27.000 vi allerede har betalt, plus ca. 3 til 5.000 for vaccinationer, rygsæk osv. fra så ender man med gerne at skulle stå med 40 til 50.000 i lufthavnen når vi drager afsted.

Men mener i at det er et realistisk beløb, også hvis det kun er 40 og ikke 50.000 man står med i lufthavnen

Og har i selv erfaring med, hvor meget man bruger i de forskellige lande, så sig gerne til!:)

Anonym Anonym

Det er ikke urealistisk, men det kræver at I er opmærksomme på jeres budget, særligt i forhold til Austrailen. Jeg brugte selv 24.000 på en måned i Australien, og jeg levede så billigt som muligt, drak ikke alkohol, rejste med bus, men var tilgengæld over store dele af landet på kort tid og tog på ture op ad østkysten, som jo bekendt koster en del, selvom de er for backpackere. Så hvis I har tænkt jer at springe i faldskærm, sejle rundt ved Great Barrier Reaf og lignende meget af tiden, så tror jeg ikke jeres budget vil række. Men holder det mere moderat kan det godt lade sig gøre. I sparer også penge ved at være to afsted. Jeg rejste alene.

Vietnam og Cambodia bliver ikke de steder, I kommer til at bruge mange penge, hvis I bare tænker jer en lille smule om. Tanzania kan være billigt at være i men er det bare sjældent, fordi det de fleste kommer for at se er ting som Kilimanjaro og safari, hvilket er dyrt.

Anonym Muddi12345

Jeg vil sige, at det er fint at i har en uge med+ekstra overnatninger.
    Australien er rigtig dyrt (på niveau med Danmark, nogle steder lidt dyrere)..
    Om 40.000 er nok er selvfølgelig meget individuelt, men jeg kan sagtens forestille mig at i bruger halvdelen af budgettet i Australien.. Jeg var der i foråret, kan huske jeg brugte 3.500-4.000 på en uge i Sydney og jeg synes jeg levede ret sparsommeligt.. Spiste ude hver dag, men var ikke i byen eller noget.. Så 3.500*6 uger er 21.000…

Men Vietnam og Cambodia er ret billigt, ved ikke med Tanzania men kan forestille mig det er nogenlunde det samme..

Generelt vil jeg sige, at det nok godt kan lade sig gøre for 40.000, det vil dog nok kræve lidt eftertanke (især i Australien). Men det er slet ikke urealistisk.

Anonym Anonym

120.000 vil være bedst

Anonym TMaigaard

Det lyder umiddelbart ikke urealistisk, men som der bliver nævnt, så skal i være godt opmærksomme på jeres budget. Jeg tror nærmere i får brugt 50.000 end 40.000 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account