This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pkornum

Vi er en familie på 4; vores tøser på 7 & 8 år, der skal rejse rundt jorden i 4 måneder. Fra Asien ned over Australien og NZ over Hawaii og San Francisco hjem..Er der nogle, der har erfaring i forhold til budget- dæleme svært at finde ud, hvormeget der er nok:-) Vi har fået tilbud på fly, men så er der alt set andet..
    Help please..tak:-)
    Pernille

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

pernille Asien er jo billige de andre lande er dyre og det kommer an på hvad i skal i kan kan göre det super billige i asien en månde for en familie i Thailand hvis i spiser street food som er bedst bor billige back packer steder koster det jer for en månde 20000. tusind med nogen små ture laos cambodia vitenam malaysisa indonisen er billiger, Australien bo på camping plads billiger det samme i new zealand hawai hostel det samme i usa. i har også valgt de dyre lande så familien på farten koster jer 100000 kr i lommepenge måske 800000.som også er billige men husk lokal busser i asien eller tog street food masser af penge t spare. god rejse lars.ellers ring 53570371

Anonym Tine

Det er svært at rådgive om budget da det er meget individuelt og vi heller ikke ved hvor lang tid I har i hvert land. Der er jo en klar prisforskel på at være to måneder i Cambodia ift. to måneder i Australien og om I vil bruge offentlig transport ift. at leje bil eller flyve…

En generel regel er at man bruger 5-10.000 kr pr måned pr person i Asien (selvfølgelig ikke hvis man er lang tid i Singapore, Japan osv. og hvis man rejser på budget) og ca. 10-25.000 kr i Au, NZ og USA. Det kommer meget an på hvordan man rejser…

Derudover plejer man at sige at 2. person bruger 50-75% af hvad person 1 bruger (da man jo kan dele taxaer, hotelværelser osv) samt at børn også går for ca. 50-75% af voksne 🙂

Hvis I skal flyve i Asien kan jeg anbefale AirAsia, de er ofte billige specielt, hvis man holder lidt øje med priserne. Så vil jeg anbefale at leje en campervan i Australien og NZ, så kan I bo billige og gratis steder samt lave mad selv derudover kan I måske opleve lidt af outbacken og få nogle fede naturoplevelser!

Jeg håber at det hjalp

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Pernille

Der kan ofte være hjælp at hente på hjemmesiden Numbeo.com, der viser prisniveau på en alt muligt i mange forskellige lande.

Måske kan I også få gavn af min artikel om de billigste rejselande i verden:
    http://blog.backpackerplanet.dk/hvilke-lande-skal-jeg-besoege/

God fornøjelse med jeres næste rejse,

Kenneth Karl Nielsen
    Admin

Anonym Tine

Fedt! Rigtig god tur! Det skal nok blive en fantastisk rejse!

Jeg har ikke været der, men koralrevet skulle være bedre ved Cairns, det er mest bådturene og strandene ved Whitsundays som tiltrækker folk. White Heavn beach skulle være helt fantastisk, men kan ikke sige om I skal vælge det ene frem for det andet. Det kommer vel lidt an på hvad I vil opleve: det bedste rev vs. de bedste strande 🙂

I kan sagtens bruge airbnb, I skal dog være opmærksomme på at der kommer et servicegebyr oveni den pris som står på hjemmesiden, det gebyr står i parantes under prisen, så det bliver dyrere end den pris I ser 🙂

God rejse

Anonym Pernille Kornum

Tak for jeres input:-) Rejsen er købt, så nu springer vi bare ud i det.. Jeg er klar over, mange af vores destinationen er de dyre, men når det er der drømmene fører hen….;-)
    Nogle der har været ved Whitsundays- vs GBR fra Cairns?? Ved Airli Beach er lidt en turistfælde, men vel med go’ grund:-)
    Overvejer at bruge airbnb på rejsen, som alternativ til camping og hostens..
    Go’ dag
    Mvh Pernille

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account