This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym simonas

Tak for svarene.
    Ved ikke om jeg fik tydeliggjort, at det er ca. 80.000 hver – altså 160.000 i alt…
    Det er 13.300 pr. mand pr. måned, og så er der lande der bliver lidt billigere, og nogle der bliver lidt dyrere.
    Håber selvfølgelig at kunne få skrabet mere sammen, men det er ikke sikkert, så 80.000 pr. mand må være udgangspunktet, og så er det der kommer udover bare flødeskum 😉

Anonym Kiaveise

Hvis i vil bo billigt, så brug couchsurfing.com det er for det meste gratis 🙂

dog synes jeg ikke 80.000 lyder af meget, så i også skal have fornøjelser udover..
    synes i skulle prøve og lave et mad budget og et forføjelses budget, det giver et lidt bedre overblik over hvor meget i skal bruge osv..
    Husk at man på mange hoteller i udlandet kun betaler for værelset, det gør man jo ikke når man sover på hostel, der betaler man per person, hvilket godt kan gøre det dyrer 🙂

Anonym holsterboy

Jeg syntes det lyder helt fint… 80.000kr er mange penge for 2, men igen alt koster penge..
    Jeg giver overstående ret i at i burde sætte penge af til mad og sjov i 2 kolonner.. I kan jo allerede nu nogenlunde regne ud hvad i vil prøve..
    Dykker certifikat er billigst i Thailand og bungy jump vil i nok helst springe i NZ..
    Jeg rejste selv rundt i OZ for nogle år siden på et working visum, og havde 25000kr med.. alt for lidt, men så lære man bare at bruge pengene bedre… og med det jeg tjente brugte jeg omkring 50000kr på 7mdr… og det var næsten 6 mdr i OZ.. som er noget dyre end Thailand… så være ikke bange..

simonas

Hej alle.
    Jeg ved, at der er mange der poster spørgsmål til evaluering af budget, og at det afhænger af lyster og behov, men efterhånden som vores rejse nærmer sig, er jeg begyndt at blive lidt nervøs ift. økonomien.
    Vores rejse kan deles ind i tre etaper:
    -2 måneder i Sydøstasien (Thailand og Malaysia)
    -2½ måned i Australien og NZ (samt et kort visit i Fiji og Los Angeles)
    -1½ måned i Brasilien og Argentina
    Vi rejser to sammen, og har et budget på ca. 80.000 hver, når alle fly-, vaccinations- og forsikringsudgifter er betalt.
    Vi regner med at bo så billigt som muligt (hostel osv.), og generelt leve billigt. Vi vil dog gerne have nogle oplevelser såsom dykkercertifikat, bungyjump mv., og så vil vi også gerne feste noget.
    Så det jeg vil frem til er at høre jeres uforbeholdne mening om vores budget. Lyder det tilstrækkeligt?

Anonym raslyng

Lige for at gøre det klart, så er 80.000 kr pr mand mere end rigeligt i lommepenge, hvis I, som det lyder, vil bo på hostels og samtidig er opmærksomme på økonomien.
    Jeg brugte 15.000 på ca 40 dage i Australien incl. dykkercertifikat/live aboard 3 dage og ture til Fraser Island, Ayers Rock, Kakadoo NP, greyhoundbusser mm.
    Mange mener selv, at de rejser “budget”, men bor dyrere end nødvendigt og shopper ikke lidt rundt for at spare 50 dollars, “for det betyder næsten ingen ting!” Og det gør det heller ikke på en uges charterferie, men det gør det selv sagt i løbet af 6 måneder.
    Brasilien er også dyrt. Har lige hørt, at Argentina og især Buenos Aires bliver farligere og farligere. Talte med en schweizer i juli, og han berettede om “hold ups” på flere hostels samt overfald på gaden. Så søg lige info om, hvor der er problemer!
    Angående couchsurfing, som blev nævnt tidligere, så vil jeg kun anbefale det, hvis I gider involvere jer i folk, og ikke bare for en gratis overnatning – for så bliver i trætte at skulle indordne jer!
    God tur. Det lyder som en fed tur.
    Raslyng

Anonym simonas

Godt at høre, at I mener budgettet holder 🙂

Mht. turens varighed, har jeg måske heller ikke været helt præcis. I Thailand og Malaysia har vi 10 uger. I Australien har vi 6 uger, hvor vi planlægger at rejse østkysten med et Greyhound buspas. I NZ har vi 25 dage, og regner med hovedsagligt at rejse på sydøen. Herefter følger 5 dage i Fiji og 5 dage LA, hvilket vi kun har valgt, fordi vi under alle omstændigheder skulle mellemlande begge steder, og at flybilleterne var billigere, hvis vi ventede et par dage med at flyve videre. Efter LA flyver vi til Buenos Aires, og så går der 6 uger før vi flyver mod Europa. De 6 uger regner vi med at bl.a. at bruge på BA, Iguacu, Rio og Ilha Grande.

Hvis I har nogle gode idéer til oplevelser på de forskellige destinationer, er vi meget åbne for idéer!

Anonym www.gapyear.dk

Her er min holdning til jeres tur/budget:)

Jeg har været på en lignende tur. Dog uden Sydamerika og i 9 måneder i stedet for 6.. Så jeg synes, at det er lige lovlig kort tid i har til alle de lande. Synes især det er vildt, at i vil opleve både Oz og NZ, samt derudover lave et visit til LA og Fiji på 2½ måned!
    Jeg vil nok gætte på, at i kommer til at bruge knap 50.000 her. Men de to måneder i Sydøstasien kan i nok gøre for 10.000, og så har i 20.000 til Brasilien og Argentina, hvilket lyder fornuftigt, i forhold til det jeg kender til det.
    Men forbered jer på at NZ kommer til at gøre ondt i tegnebogen =)
    Synes generelt det lyder ok, og ville fandme gerne med!
    Mvh. http://www.gapyear.dk – Backpacking, sabbatår og udlandsophold

Anonym rune

Her er noget inspiration og nogle idéer til bl.a. Australien

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account