Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535026
     MiaSaltoft

      Jeg har aldrig backpacket, så mangler lidt info omkring hvor mange penge man skal bruge på en kort tur til Asien.
      Regner med en måneds rejse til Asien (dec/jan), i Thailand og ét andet land (laos, vietnam eller cambodja). Overnatninger på hostels og/eller hos de lokale. Vil gerne opleve så meget så muligt på en måned, så hvad koster div. oplevelser/ture? Hvor meget vil i vurdere sådan en tur vil koste med fly, overnatning, mad og oplevelser?

      Er der nogen der kan anbefale nogle ting man SKAL se derovre?

      Når man er førstegangs-backpacker, vil i så anbefale at man rejser gennem rejsebureau eller selv finder fly, overnatning osv?

      Mia 🙂

      #3535035
       Anne

        Hej Mia
        Når jeg sparer op til mine Asien rejser, har jeg en tommelfingerregel, der siger at jeg ca. skal bruge 10000 pr. måned og 5000 til fly. Rigtig mange ville sige at 10000 i lommepenge er rigtig meget i Asien, og det har de helt ret i. Men det giver mig friheden til at gøre nogle af de ting jeg drømmer om der nede, og jeg har altid penge med hjem igen.

        Rigtig mange andre unge tager helt den samme tur som dig og de lande du nævner er meget nemme at rejse i, derfor er et rejsebureau slet slet ikke nødvendig.

        Organiserede oplevelsesture kan svinge meget i pris, men de er bestemt ikke billige.

        Et sidste råd er: lad nu være med at planlægge hele din tur hjemmefra. Du møder så mange mennesker der fortæller dig om nogle fantastiske steder de har været, og det ville da være ærgeligt, hvis du ikke kunne tage der hen pga. din plan.

        Rigtig rigtig god tur – det er nogle skønne lande du skal til.

        #3535037
         Adam

          Det lyder til at kunne gøres til 10.000! 🙂
          Mvh. http://www.gapyear.dk

          #3535046
           Peter

            Iflg. lonely planet siger de at en budget for disse områder kræver omkring 20-30 $ om dagen, dvs. 117 kr. til 175,71 kr. om dagen. Det svarer ca. til lidt over 5k om måneden. Men som Anne siger, vil jeg regne med det dobbelte. Så har man nok til ture, druk samt andre oplevelser. For det andet skader det jo heller ikke at have lidt penge med hjem igen, og det ville være så synd at skulle sparer når man er afsted og har brugt alle de penge og tid på turen.

            Tager selv afsted igen i 2,5 måned i september 🙂

            #3535050
             *Berit*

              Hejsa
              Bare en lille note; du skal huske at afsætte penge til vacciner, malariemedicin osv da det godt kan blive ret dyrt første gang man skal afsted.
              Et godt råd er at få alle vacciner på f.eks. rejemedicinskklinik i århus eller odense og så være medlt ind i “danmark” da du derved får 10% rabat.
              Hilsen Berit

              #3535064
               ronez

                mener det er 50% på vacciner..

                #3535065
                 chrizy at sea

                  50000 er et brukbar bugdet..

                  #3535067
                   Louisa

                    Jeg vil sige det kommer meget and på hvad du havde tænkt du vil opleve hvis du f.eks vil dykke er det ikke vildt billigt, men meget andet er meget billigt. jeg bor pt i bangkok og var ude og dykke her i weekenden og en dag med 2 dyk kostede ca 600 kr men mad og transport er billige. hoteller er også billige men kommer jo selvfølgelig også and på hvor du vil bo. jeg ville nok tage 15000 kr men det er også fordi jeg godt vil dykke.

                    og ja man skal huske at vacciner og rejseforsikring og evt malaria medicin koster jeg fik 50% på vacciner gennem danmark og 10% studie rabat

                    #3535080
                     Simon Nielsen

                      15.000 er da forhåbentlig ikke hvad du bruger i asien kun på mad, logi og ture??.. Så er det da fordi du ikke er på backpacker tur.. Asien skulle da gerne kunne gøres for 10.000 er det er med massere af penge.. jeg rejste rundt i hele australien 8 måneder. og på logi og mad samt fornøjelser brugte jeg 11000 om måneden.. og det var med massere af dykketure da jeg elsker at dykke.. var ude 5 gange og 1 af gangene var på en båd 4 dage..

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account