This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tanjahnielsen

Hej min kæreste og jeg overvejer at rejse til thailand i sep.. 3- 4 uger.
    Hvad skal man regne med at have af penge til sådan en tur..
    Vi kan ca spare 15-20.000 kr op til alt også fly,for os begge…..

Anonym apa

hejsa

lad mig først sige, jeg har kun rejst i Thailand, så kender ikke forholdene i Malaysia.

Det afhænger meget af hvordan i agter at rejse. hvis i er villige til at leve billigt, altså bo på de billige hostels/guesthouses og spise lokale steder så tror jeg godt i kan holde budgettet under 20.000 kr.
    Men hvis i agter at rejse som ‘turister’ så slår det ikke til.

jeg vil sige 200-300 kr. pr. dag pr. person. eksl. flybilletter.. et mere realistisk budget hvis man gerne vil have leve ordentligt og samtidig opleve lidt.

ligeledes har det også stor indflydelse på budgettet om i tager derned i høj sæsonen eller lavsæsonen.

håber det kan hjælpe lidt.

Anonym Claus

Det kommer an på, hvordan I har tænkt jer at skulle bo, på fællesrum, værelse med aircon. skal I se noget, eller skal I bare slappe af på strand…

Man kan få et simpelt værelse med en fan for 5-6 us i Thailand, en anelse mere i Malaysia, fried rice chicken kan fås for 1 1/2 dollars -2, men det gider man vel ikke spise hele tiden.

35-40 us dollar eller 160-200 kr/dag så er der også råd til at feste lidt. Mindre kan også gøre det, men så vil det kræve at I ikke flytter så meget rundt.

mvh

Claus

Anonym Anonym

Jeg var i Thailand med min kæreste for 3 år siden… vi var afsted i 3 uger… flybilletterne kostede os 5000 kr. pr. person…. og så brugte vi ca. 6500 kr. hver på hotel, udflugter, mad og lommepenge…

Så det var et budget på små 12.000 kr. pr. person… vi levede som alm. turistklasse…. vi boede ikke som backpackere, men på alm. hoteller, og vi spiste ikke specielt dyrt.

Jeg vil bestemt ikke mene, at 15.000-20.000 kr. slår til, hvis I vil opleve lidt dernede også.

Anonym ChellBabs

min kaereste og jeg var i Thailand for ca. en maaned siden i 5 uger. Vi rejste meget rundt, men boede forholdsvis billigt. Vi var dog paa Phi phi juleaften og Koh Phangan til nytaar, saa der var det lidt dyrere. Men vi brugte 30.000 kr paa de 5 uger eksl. flybilletter, men sparede heller ikke paa oplevelser, dykning osv. Men Thailand er ret billigt, saa hvis I bare finder nogle billige flybilletter kan I sagtens goere det for 20.000 hvis I er indstillet paa at leve og bo billigt og stadig faa lidt oplevelser ;O) god tur..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account