This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tanjapj

Hej alle.
    Vi er to veninder der har planlagt at rejse til Malaysia/Borneo i 3 uger her til sommer.
    Vi vil gerne opleve det hele, men gerne bo primitivt. Hvad er jeres bud på et budget. Vi har ingen idé om hvad det koster at leve der.
    ER der ellers nogen der har nogle gode forslag til hvad man SKAL opleve i Malaysia.
    Vi har indtil videre kun sat os fast på:
    Kota Kinabula
    Long House (Bo ved fam.)
    Sandakan
    Lebuk Bay
    Sipadan
    Taman Negara 🙂

HVad vil i forresten anbefale med hensyn til vaccinationer?
    Håber i kan besvare vores spørgsmål!!

Med venlig Hilsen
    Tanja og Nanna

Anonym MissAdventure

Sandakan Backpackers – billigt sted at bo…de billigste at booke udflugter igennem – fx. bjergstigning, turttle island, sepilok, kinabatangan river

Mabul/Sipadan… de fedeste dyk!!! Hold jer fra Billabang Scuba…!!! Gå efter Uncle Chang i stedet 🙂

Perhentian islands!!!!! Paradis 🙂

Vaccinationer: Stivkrampe/drifteri, hepatitis a + hepatitis b 🙂

Anonym Louise

Hejsa!

Vi er også to piger der rejser til bla. Borneo og Malaysia her til sommer…..

Vi skal bestige Mt. Kinabalu hvilket skulle være en fantastisk oplevelse. Derudover skal vi se orangutanger og til Turtle Islands, og på en “kultur-safari”.
    Perhentian Islands skulle være super lækkert, så der tager vi nok også forbi!

Vi har ikke fastlagt andet endnu, men har hørt at der skulle være nogle forskellige oplevelser der var værd at opleve i Kuala Lumpur, der er bl.a Chinatown, Bukit Nanas Forest Reserve og Batu-hulerne (Hinduernes hellige huler) og sikkert meget mere….og derudover er der masser af ture man kan tage på derfra….

Cameron Highlands skulle vidst også være en oplevelse.

Mhs. til vaccinationer kan i tjekke følgende link;
    http://www.sikkerrejse.dk/Sikkerrejse/HvorskalIhen.aspx

Håber det var noget I kunne bruge og at I får en fantastisk rejse!

-Louise

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Nu skriver du godt nok Kota Kinabalu, men jeg går udfra at du mener mount Kinabalu? Selve byen er som andre byer.

Bjerget er lidt dyrt hvis I skal overnatte, så hvis I er i god form, kan det godt betale sig at bestige bjerget og komme ned samme dag. Det er muligt, men I skal være i en rimelig form, da det i givet fald vil være en heldagstur. Under alle omstændigheder vil jeg anbefale jer at nå toppen samme dag og så overnatte hvis I ikke kan nå ned. Det er dog vigtigt at bestille i god tid, da Laban Rata kan være overbooket.

Sipadan, helt klart. Det er dog en dyr oplevelse. Lige her er det dog værd at bruge pengene.

Hvis I vil bo i long house kan I evt. tage I Mulu NP og så bevæge jer ud via Headhunters trail. Så får I også lidt jungle walk. Turen derud er det dyreste. I skal undgå at overnatte på de store resorts hvis I vil spare penge. Her er der også nogle fede oplevelser med treks i spektakulære grotter.

Hvis I er glad for aber, så er Sepilok og Kinabatangan en god mulighed. Alternativt til Sepilok er der dog Semonggoh ved Kuching. Det er en hel del billigere og jeg vil påstå at man kommer tættere på aberne. Kinabatangan er dog stadig en tur værd, selvom det er sørgeligt at se hvordan junglen er væk.

En god og relativ billig måde at komme til at opleve primær regnskov og se Orangutanger in the wild er Danum Valley. Lad jer ikke skræmme af at priserne ser ud til at være dyre. Der er nemlig et dormitory for forskere med community kitchen, så der er også mulighed for at lave turen på budget. Jeg vil klart anbefale dette og så tage på nogle guided walks i junglen. Husk iglesokker.

Brunei er da sjovt, bare fordi man så kan sige at man har været der, men ellers ikke.

Tamran Negara har jeg ikke selv oplevet, men jeg har ladet mig fortælle at når man har oplevet Borneo, så er det ikke noget at skrive hjem om.

Borneo er dyrere end de fleste andre steder i Asien, men når det så er sagt, så er det stadig rimelig billigt.

God tur.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account