This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym quest12

Hej alle.

Min veninde og jeg tager tre måneder til Mellemamerika her til december. Turen går til Costa rica, Nicaragua og Guatamala.
    Vi er meget i tvivl om, hvor mange penge man ca. bruger under sådan en rejse. Hvad vil I mene, er et realistisk budget?
    Vi er villige til at leve så billigt som muligt.

Håber på I vil hjælpe 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hola Amigos.
    Mit bud på en super oplevelse i central Amerika er 19000 kr og i kan gøre det billiger da i har valgt to billige lande og et dyrt land,
    På de mange hostel er der et køkken hvor man kan lave mad,ellers street food er billige og godt plato del dia.
    god rejse.
    lars

Anonym quest

Og de 19000 det indebærer kost, logi og transport ikke? 🙂
    Og mange tak for svaret.

Anonym quest

Og de 19000 det indebærer kost, logi og transport ikke? 🙂
    Og mange tak for svaret.

Anonym DanielS

Hej

Jeg har netop selv rejst i Mellemamerika i sommers med en veninde, blandt andet i Nicaragua og Guatemala. Jeg var af sted i 1½ måned og brugte ca 20.000 inkl. ALT (også flybilletter t/r til 6500) og jeg levede godt bl.a. med privat værelse og guidede turer. Det er en kæmpe fordel at rejse 2, da I kan splejse taxaer, bo på privat værelse (da det koster det samme som 2 pladser i dorm). Jeg synes 19.000 for 3 måneder (hvis det er INKL flybilletter) er lavt sat, især hvis man tager i betragtning at I skal til Costa Rica som er meget dyrt sammenlignet med Nica og Guate. Så bliver det på absolut lavbudget uden fest og farver, guidede turer, kun hjemmelavet mad på hostel osv.

Skriv hvis I har flere spørgsmål. Jeg var som sagt af sted for 4 måneder siden, så har det frisk i hukommelsen.

Mvh

Daniel Stolzenbach

danielstolzenbachjensen@gmail.com

Anonym Anonym

Hej. de 19000 er selvfølgelig eksklusiv flybilletter, ej vil også gerne leve lidt godt på turen 🙂 De 19000 jeg tænker skal indebærer forbrug på turen 🙂

Anonym Mia

Hej.
    Jeg brugte omkring 40.000 på 7 måneder eksklusiv flybilletter og forsikring. Og jeg sparede ingen steder… De første 3½ måneder hvor jeg rejste brugte jeg omkring 17.000 – bare bo på hostels og rejs med kyllinge busser 🙂 lav mad selv.
    Costa Rica er og bliver dog en dyr destination, de andre er skide billige..

Har nogle gode frivillige projekter i Guatemala og Nicaragua.. 3 Måneder er rigtig god tid at rejse i de lande, for det tager ingen tid. Så i har tid til at stoppe op..

Vil anbefale jer at tage et smut forbi Xela og studere noget spansk.
    Dette er min egen favorit skole i mellemamerika:
    http://juansisayspanishschool.org/wordpress1/volunteer/social-responsibility/

Jeg lover jer for at det er en god oplevelse. Bare tag en uge eller to på spansk skole. Xela er den perfekte by til det, da der er et godt rejsemiljø, men den er samtidig ikke for proppet med turister i forhold til Antigua. Xela er meget autentisk og giver god mulighed for virkelig at lære den latinamerikanske kultur at kende.
    Skolen ligger fokus på at lære folk at tale spansk samt lære kultuern at kende. Kulturen er meget spændende og der er så meget at lære.. Skolen kører også en masse spændende aktiviteter om eftermiddagen, så man kan se en masse mens man studerer. Det er bestemt den fedeste oplevelse..
    Men skriv også hvis i vil høre om noget frivilligt arbejde..
    I december og januar kan man i Monterrico, Guatemala se baby skildpadder kravle ud i havet – fantastisk oplevelse.

buen viaje!!!

Anonym Mia

min email er miajuul@hotmail.com hvis i vil høre mere. Har været der 7 måneder og rejse for ikke så lang tid siden, og har været i guatemala 3 gange..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account