This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KatrineL86

Min kæreste og jeg er så småt begyndt at planlægge en rejse til Asien i efteråret 2013. Vi regner med at være afsted i ca. 2 måneder. Vi har snakket om midt i oktober til midt december da det vil være det mest praktiske i forhold til vores arbejde. Vi har snakket om at starte og slutte i Bangkok.

Vi har dog lidt svært ved at gemmenskue hvad et realistisk budget vil ligge på med alt inkl. (altså med flybilletter, vaccinationer, oplevelser, logi osv.)

Vi vil gerne til Thailand men overvejer også lidt om vi skal kombinere det med et andet land eller to.. Har snakket lidt om blandt andet Malaysia, Indonesien, Vietnam, Nepal og Filippinerne.

Vi vil gerne opleve en masse forskellig natur, kultur, evt. dykning samt opleve nogle af de fantastiske strande man ofte ser på billeder og postkort 🙂 men vil gerne bare opleve en masse forskelligt og kombinere det med en del afslapning også.

Men hvad tænker I er et realistisk budget? (vi har bestemt ikke behov for at bo på luksushoteller..)

Og hvis I har ideer til hvilke lande vi kan kombinere Thailand med er vi meget åbne for forslag (synes nemlig også det er svært at overskue hvilke tidspunkter det er bedst at rejse i de forskellige lande..)

Men håber I kan hjælpe, for vi skal jo starte et sted 🙂

Anonym Jens

Hej Katrine,

Hvis I gerne vil gøre det billigt, så synes jeg I skal overveje Cambodja og Laos (udover Thailand). Malaysia og Indonesien er i hvert fald forholdsvis pebret hvis I tager til de populære steder.

Hvis I holder jer til ovenstående, så kan 2 måneder gøres for 20.000 per person. Det kan også sagtens gøres billigere, men for 20k spiser I fornuftigt, bor på gode budget-guesthouses og ser hvad I har lyst til.

Flybilletter kan gøres for 3.000 per person t/r hvis I er ude i god tid og af vacciner skal I højest sandsynligt kun bruge hepatitis. Der er ingen malaria at bekymre sig om. Så det er 1000 kroner oveni.

Et dykkerkursus er utrolig billigt hvis I tager det på Koh Tao (Thailands østkyst) og ellers kan I spare mange penge hvis I bare booker på rejsen og ikke går igennem STA eller Kilroy eksempelvis.

Hvis I gerne vil have en nem oversigt over hvornår det er godt at rejse I de enkelte lande, så har LP en god opsummering. Bare find deres website for det enkelte land og så klik på “When to go and weather”.

Her er eksempelvis den for Thailand:
    http://www.lonelyplanet.com/thailand/weather

Hvis I har andre spørgsmål, så sig endelig til.

Vh
    Jens

Anonym Jens

Hej Katrine,

Hvis I gerne vil gøre det billigt, så synes jeg I skal overveje Cambodja og Laos (udover Thailand). Malaysia og Indonesien er i hvert fald forholdsvis pebret hvis I tager til de populære steder.

Hvis I holder jer til ovenstående, så kan 2 måneder gøres for 20.000 per person. Det kan også sagtens gøres billigere, men for 20k spiser I fornuftigt, bor på gode budget-guesthouses og ser hvad I har lyst til.

Flybilletter kan gøres for 3.000 per person t/r hvis I er ude i god tid og af vacciner skal I højest sandsynligt kun bruge hepatitis. Der er ingen malaria at bekymre sig om. Så det er 1000 kroner oveni.

Et dykkerkursus er utrolig billigt hvis I tager det på Koh Tao (Thailands østkyst) og ellers kan I spare mange penge hvis I bare booker på rejsen og ikke går igennem STA eller Kilroy eksempelvis.

Hvis I gerne vil have en nem oversigt over hvornår det er godt at rejse I de enkelte lande, så har LP en god opsummering. Bare find deres website for det enkelte land og så klik på “When to go and weather”.

Her er eksempelvis den for Thailand:
    http://www.lonelyplanet.com/thailand/weather

Hvis I har andre spørgsmål, så sig endelig til.

Vh
    Jens

Anonym Jens

Husk det ikke altid er bedst at rejse i højsæsonen. I kan finde rigtig gode deals i lavsæsonen og det betyder ikke at vejret er særlig meget dårligere. Det regner typisk bare et par timer om eftermiddagen og så er det dét.

Anonym Anonym

Jens: vil du ikke lige vise mig et par Bangkok billetter til 3000 kr. For at være helt ærlig, så tror jeg ikke de findes længere, men så må du tage det som en udfordring;)

Anonym KatrineL86

Er da vist på tide jeg får takket for svaret Jens 🙂 Laos har ikke lige fanget min interesse endnu, men kan da være vi skulle kigge lidt nærmere på det. Hvad kan du anbefale i Laos?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account