This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SaraSloth

Hej!
    Min storebror og jeg overvejer en backpackertur her til sommer. Det kan desværre kun blive til tre uger, så den skal planlægges godt, så vi får mest muligt ud af det.
    Er der nogle der kan give nogle tips til de allervigtigste must-sees, hvilke lande I vil anbefale og hvor mange lande man kan nå på tre uger. Vi vil gerne undgå for meget turisme og virkelig opleve backpackerlivet.
    Desuden vil vi høre hvor meget vi skal regne med at bruge på turen.
    /Sara

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej sara.
    Hvis i ville opleve det rigtig back packer liv, Så flyver i til Delhi i indien.
    Rejser fra Delhi til Dhamasla, manali, risikas, så ville i for en oplevelse for livet som i aldrig glemmer, tjek det ud og se om det er noget for jer, penge, indien er mega billige, hvis i back packer 5000 kr for en person er nok og så har i det også godt. i mine back packer dage brugte jeg 3000 kr i månden for en del år siden, god rejse, lars

Anonym SaraSloth

Hej Lars
    Tak for svar, det lyder godt. Er det dog ikke lige på den tid, hvor der er allermest nedbør, hvis vi rejser de sidste tre uger af juli?
    //Sara

hej igen.
    Den bedste tid for nord indien er fra maj til oktober så der er ingen undskyldninger for ikke at rejse i nord indien som er en super fed oplevelse i aldrig glemmer husk indien er et land man elsker og hader, afsted med jer få jers visa til indien, og opleve nord indien,som ligger i himalaya,tjek de steder ud som eg har anbefaldet,plus shimla,leh ladak.lars,lonely plante north indien er kanon.

Anonym jacob

indien er et rigtig fedt land med sørg for ikke at spilde for meget tid i storbyerne, og planlæg turen godt, når i kun har 3 uger, kan man hurtigt sprede sig for meget, og dermed bruge halvdelen af sin tid på at køre i tog.

men ja flyv til delhi, bliv en dag eller 2, tag et fly op til lakak ( fantastisk smukt ) , flyv tilbage til delhi, og tag så evt øst på over mod varanasi.

indien er ekstremt billigt at rejse i, så alt efter hvor meget i vil flyve rundt og hvor luksus i vil bo ( vil anbefale at tage den som backpacker, da man oplever så meget mere, og møder så mange sjove mennesker) kan i klare jer for mellem 5000-10000pr måned.

husk forsikring 😉

hej.
    Man bruger ikke 10000 kr som back packer i indien på en månde,det er helt sikker, men som tourist,hvor man lejer små mini buser og booker ture måske ja.
    Men spiser man Thali som alle inder spiser som jeg elsker, spiser man for mellem 6 og 15 kr, alt efter hvor man er i indien,husk lokal mad hvor de andre indier spiser, så for i ikke problemer med maven,tro mig har haft fem store rejser til indien,,Det med at flyve til ladak skal i passe på med, da ladak ligger i over 3000 tusind meter kan give jer höjesyge,bus fra delhi til Dhamasla tag 12 timer, tjek det ud,ladak er mega flot, jeg rejset der til med bus via manali hvor i kan tag en jeep, hurtiger

Anonym René

Husk at tage antibiotika (Ciprofloxacin) med. Det er meget billigt herhjemme. Så kommer I hurtigt over jeres Delhi Belly:)

Hej Rene.
    Den er god nok Delhi Belly, Jeg har ikke selv haft Delhi belly, men fik det i Thailand og sjovet efter fem store rejser til Indien har det ikke lykkes mig at få Delhi belly.
    Men passer man på, spiser der hvor man kan se de laver maden og hvor mange inder spiser er det en fordel,
    Man skal ikke begynde at spise pizza og burger, i indien, spise det lokale mad selvom man lige skal vende sig til det,kanon rene.lars

Anonym René

Har nu selv været ramt af Delhi Belly to gange selv om jeg kun spiser på gadekøkkener. Så ja, den er bestemt god nok.
    Så sørg for at skaffe noget Ciprofloxacin. Det er receptpligtigt

hej igen.
    Man skal passe på, har mödet rigtig mange med Delhi belly og må sige at man kan blive rigtig syg. der er jo ingen granti for ikke at blive syg,söger for at du kan se de steger maden,pas på med mad der er lavet i for meget olie som noddler, husk og det er vigtig spis den lokale yoghurt som hedder court eller kurt,den er frisk og beskyder maven, vigtig man spiser den med thail,men du har ret rene man skal passe på. lars

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account