Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3502287
     kjaersen

      Hej, jeg skal fra september til og med november henholdsvis til Vietnam, Kina og Indien og vil gerne lige høre hvad det er realistisk at afsætte af penge til sådan en tur inklusiv transport. Derudover vil jeg lige høre om der er nogle der kan anbefale nogle gode steder at rejse til da jeg står på ret bar bund!

      #3502293
       Anonym

        Kina & Indien er kæmpestore lande og der er noget for enhver smag.

        Tre af verdens største seværdigheder ligger i disse land – det er Den Kinesiske Mur og Den forbudte by i Kina samt Taj Mahal i Indien.

        I Sydkina kan man besøge forskellige folkeslag og se mange forskellige kulturer.

        I begge lande er det en god idé at tage væk fra alfarvej og opleve landede rigtigt, det gør man IKKE på turiststederne.

        Flybilletten kan være ganske billig – noget i retning af:
        København – Beijing via land Bangkok – Delhi – Bombay – København.

        Vietnam er billig, Indien er billigere – Kina er dyr.

        #3502295
         AliBaba

          Indien har meget å by på. selv styrte jeg unna Taj mahal, da agra er en ganske ufyselig by, mye mas. Varanasi er et fantastisk og populært reisemål, Rishikesh oppe i nord var behageligt. Vil du feste litt eller slappe av på strender er Goa stedet. I Rajahstan finner du spektakulære bygninger, men se opp for juvel-scams, særlig i Jaipur.
          god tur!

          #3502332
           Anonym

            Indien er meget billig at rejse i – 70 – 100 kr pr dag, eller endda meget billigere alt efter hvad man skal de forskellige steder.

            Kina er dyrere – 150 – 200 kr pr dag – men det kan også blive dyrere hvis man ikke er lidt prisbevidst. Generelt er østkysten med alle de større byer noget dyrere end hvis du rejser meget inde i landet.

            Vietnam har jeg ikke været i, men jeg tror det er lidt som Thailand, dvs. ca. 130 kr pr dag.

            Ovenstående priser er alt inkl – transport, entreer, ture osv – men hvis man skal rejse langt på kort tid eller vil flyve mange indenrigsflyvninger, bliver det naturligvis noget dyrere.

            Selve flybilletten til Asien og hjem igen burde ikke være så dyr, men tjek selv de forskellige bureauer. Vær opmærksom på, at Vietnam skulle være noget lettere at rejse i end både Kina og Indien, så hvis du vil have en lettere start på din rejse, skulle du måske overveje at starte her, selvom det måske ikke er så optimalt mht. flybilletter.

            I Kina kan jeg anbefale Beijing, hvor man kan se steder som den forbudte by og den kinesiske mur og de mange markeder. Desuden er Chengdu i Sichuan-provinsen en hyggelig by, og nogle timer derfra i bus ligger den lille by Songpan, hvor man kan komme på hestetreks i bjergene.

            I Indien kan Varanasi klart anbefales. Du kan gå langs Gangesfloden og se hinduerne bede, brændes, bade osv. ved de forskellige ghats. Desuden er hele Rajastan-provinsen et spændende sted at rejse, feks. er der Jodhpur, den blå by, og Jaisalmer, hvor du kan komme ud i ørkenen på kamelryg.

            Carina.

            #3502351
             Julie Kjær Ovesen

              Mange tak for hjælpen! Det er virkelig rart at man sådan kan få lidt hjælp fra nogle med mere rejse erfaring end en selv:-)

              #3502413
               Anonym

                Jeg vil ikke ligefrem kalde Kina dyr. Det er som nævnt dyrt ved østkysten, Beijing og dele af sydkysten ( hongKong, Macau). Men andre, og efter min mening de bedste steder, såsom Xian, Dali, og som nævnt Chengdu. De er ganske billige og kan efter min erfaring sagtens sammenlignes med Indien prismæssigt. Det er dog meget individuelt, uanset hvor du rejser. F.eks. kan man tage lokale busser, hvilket nogen gange er nemt og andre gange svært, istedet for taxa osv.

                Dvs. Man kan godt kalde Kina dyr, men man kan også, som jeg, kalde det billigt. jeg regner f.eks. med at kunne bo og leve for ca. 500 dkr. om ugen i Sydkina.

                Håber det hjælper lidt..
                mvh Nicolai

                #3533095
                 Makia

                  Jeg tilbragte 10 dage in Beijing tidligere på året. Overnatningen kostede ca. 225 kr for 9 nætter på det billigste hostel jeg kunne finde, Tian an men sunrise hostel, som ligger i beijing centrum. Hostelet kan findes på hostels.com. Ud over det, så kostede opholdet ca. 1500 kr, men det var mest fordi jeg shoppede mange souvenirs på bl.a. silkemarkedet. Ellers kan du leve for ca. 50 – 60 kr om dagen i gennemsnit, med transport, mad og seværdigheder, hvis du altså de fleste dage bliver inde i Beijing. Nogle dage vil selvfølgelig blive dyrere end andre.

                  Jeg vil råde dig til, at have en lille notesblok i tasken og skrive ned hver dag, hvad du har brugt, og så regne dagens udgifter sammen om aftenen. Det giver en god fornemmelse af, hvordan det går med budgettet og om du overskrider det uden rigitg at lægge mærke til det. Man kan faktisk få meget sjov ud af, at konkurrere med sig selv om, hvor billigt det egentlig kan gøres;-)

                  Desuden så vil jeg kraftigt advare dig imod at tage imod invitationer til en kop te eller kaffe, eller en tur på restaurent eller museum fra lokale kinesere (oftest forholdsvis unge mennesker), der foregiver, at de er studerende og interesserede i, at øve deres engelsk kundskaber, finde internationale venner eller andre ting! De ripper dig fuldstændig for penge! De arbejder for bestemte restaurenter og cafeer, som de tager dig med til, hvor priserne er helt vanvittige og bestiller en masse, og bagefter foreslår de at splitte regningen, så det ser ud som om, i alle betaler lige meget! Dette fænomen er meget udbredt i Kina, særligt i Beijing, og du veil helt sikkert blive inviteret ud. Sig ALDRIG ja, det kommer til at koste!

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account