This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sisselsn89

Hej med jer,

Vi er nogle piger som overvejer at tage 1 måned til Tanzania. Vi har et budget på 20.000 + en buffer på 5.000kr inkl. alt. Pt. har vi I tankerne et trek til top af Kilmanjaro, Safari og Zanzibar.

Først og fremmest er dette beløb realistisk?

Vi er pt. ved at undersøge priserne ift. kilmanjaro samt hvilke ruter der er de smukkeste. Vi har tidligere erfaring med trek i Nepal, og vil derfor høre hvordan bookning af en tur foregår.

Er det muligt at booke en lokal guide, og I nogle anbefalinger til specifikke personer eller agencies?

Hvor meget skal vi forvente at det koster?

Hvilken rute vil I anbefale?

Enevoldsen89

Hej…

jeg var selv afsted på en tur dernede. Den var planlagt hjemmefra den koster 20 tkr. og så brugte vi nok 5 tkr. og det var for 12 dage..

Kilimanjaro kan godt hurtigt tage luften af jeres budget. Danexplore er umiddelbart de billigste herhjemme og det kan hurtigt blive 10 tkr. inkl. tilladelse og drikkepenge og rigtig antal dage på bjerget. Jeg tog selv machame ruten, den hårdeste men også meget smuk fordi variationen gennem terrænet er meget forskellig.

Safari i tanzania kan gøres forskelligt lodge eller camp..? lodge er lækkert men dyrt camp er mere primitivt men mindst ligeså godt rent oplevelsesmæssigt. og så billigere.
    et lille tip er at tanzania er et små dyrt safari land fordi det er et af de bedste i afrika og der er såmange der gør det, kenya er noget billigere og oplevelserne er det samme. det giver måske lidt visa men mener det er 50 usd i visa. Kenya har også det indiske ocean som er fantastisk og langt billigere end zanzibar.

Skriv til mig hvis i vil have noget uddybet.
    Rasmusenevoldsen@msn.com

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account