This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AmalieEJ

Hey..
    Min veninde og jeg skal ca. 5 måneder til Asien. Vi rejser til vinter.
    Vi har planlagt at rejse til Malaysia, Thailand, Cambodia, Vietnam og Indien.
    Vi er gået i gang med at lave et rejsebudget. Jeg har et par spørgsmål som jeg håber, at I kan hjælpe mig med.
    Hvor meget vil I mene, at vi ca. skal ligge til side om måneden for at kunne klare os? Hvor mad, hotel, oplevelser osv er indkluderet.
    Vi overvejer at hovedsageligt at rejse med tog og bus til de forskellige destinationer. Er det noget I kan anbefale, at man gør? – eller er fly bedre?
    Og er der derudover noget som vi skal være særlig opmærksom på.
    På forhånd tak for hjælpen. 🙂
    Vh.
    AmalieEJ

Anonym Müsler

Et fornuftigt bud på et budget kunne være 30-40.000 for fem mdr. i de pågældende lande. Ved 30.000 kommer flybillet, vaccinationer og rejseforsikring oveni.. Læs mere om budget og backpacking på http://www.gapyear.dk

Anonym Rasmus

Hejsa. Mht transport er det selvfølgelig op til den enkelte. De første mange gange jeg rejste tog jeg kun bus/tog, og gerne den lokale af slagsen. jeg er dog begyndt at flyve lidt mere. Mest pga prisen, hvor airasia.com, tigerairways, one-two-go og andre selskaber har presset prisen så langt i bund, at det tit er billigere at flyve end tog.
    Økonomien er også meget individuelt. Men især Indien, Vietnam og Cambodja er rigtigt billige (leve godt for 150-200 pr person pr dag). Thailand kan være ligeså billig, men er tit lidt dyrere pga megen fest og dykning osv. Malaysia er generelt en smule dyrere. Har selv rejst en tur i de 5 lande, hvor jeg på 4 måneder brugte præcist 28.000 kr inkl alt (fly forsikring osv.)

Anonym Flemming

Hej
    Pas på med, at lave et alt for stramt budget.
    Der er mange, som praler af, at have rejst rundt for næsten ingen penge, men at spinke og spare sig gennem asien er bare ikke den frihed man som backpacker ønsker sig. Så hellere klippe en måned af rejsens længde.
    Når i rejser to, er det selvfølgelig billigere.
    200 kr. pr. person pr. dag, skulle give jer mulighed for en ganske god comfort i alle de lande i nævner, men så kommer vaccinationer, flybilletter, forsikring og rejseapotek oven i.
    God tur
    Flemming (som selv har prøvet alle landende)

Anonym Torbjørn

En reseforsikring f.eks. fra http://webshop.falck.com/privat/aarsrejseforsikring er et godt bud, hvis i skal rejse flere gange i løbet af et år. Så kan det bedre betale sig med en årsrejseforsikring frem for alm. rejseforsikring.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account