This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lovetravels

Hej alle sammen!
    vi er to piger på 19 år, der planlægger en rejse til landene indien, vietnam, new zealand, australien, fiji og LA. vi vil høre om der er nogen der har erfaring med priser i vietnam i forhold til overnatning, transport og madpriser. vi skal være i vietnam i ca. en måned.
    på forhånd tak 😉

Anonym Daizz

Som altid meget forskellig fra person til person, men hvis I budgetterer med omkring 200 kr. pr. person, så er det ikke helt ved siden af (Der skal nok være nogen, der mener, I kan gøre det billigere). Check Lonely Planet bøgerne, da de generelt giver gode retningslinjer for, hvor meget man kan forvente at skulle bruge pr. dag i de enkelte lande.

Anonym Anonym

tak, det vil give et bedre billede for os når vi skal sørge for at have nok penge til rejsen:-)

Anonym Anonym

vi har så endnu et spørgsmål.. Vi har planlagt at rejse til Indien i 12 dage hvor starter turen i Delhi og slutter i Delhi. Vi har tænkt om det er et problem at være kvinde i Indien da det er mandsdomineret land… ?
    På forhånd tak!

Anonym Anonym

Det er overhovedet ikke noget problem at rejse som kvinde i Indien, bare man er klar over, at mændene i Indien kan være meget nærgående, så man ikke bliver skræmt af det. Jeg er selv lige kommet hjem fre en tre ugers tur i Indien, hvor jeg rejste ALENE i samme område, som i taler om, og jeg er altså også en lille blond dansk pige. Når i er to, så burde i have det nemmere end mig, selvom jeg dog aldrig oplevede nogen særlige problemer. Bare vær klar over, at man KAN komme ud for, at skulle bide fra sig, da indiske mænd som sagt kan være meget nærgående og deres ekstreme nysgerrighed kan godt virke en smule overvældende nogen gange. Man skal f.eks. være klar over, at indere stirrer MEGET på en, og de holder altså ikke op, hvis man fanger deres blik eller sender dem et surt ansigtsudtryk. Det bedste er lige at øve sig på ikke at smile for meget til nysgerrige mænd, hvilket kan føles lidt underligt, da vi jo i Danmark er vant til at kunne smile til alle uden at det betyder noget. Men i Indien kan sådan et smil altså godt tolkes som en opmuntring til at komme nærmere. Det nemmeste er, at lade være med at gengælde deres blik. Ellers er det bare, at bruge sin fornuftige sans og undgå at gå alene efter mørkets frembud, og lade være med, at rende rundt i shorts og toppe med kavalergang osv. Tag lange bukser på (haremsbukser dækker det hele og kan være meget tynde og luftige, lange nederdele er også gode) og en t-shirt der dækker skuldrene, så har i taget jeres forholdsregler.

Jeg mødte mange backpackere, der rejste alene da jeg var i Indien, der i blandt også kvinder, men også mange, der rejste flere sammen. I ville ikke være de første kvinder, der har rejste rundt i Indien, så hvis i tænker over, hvilke signaler i udsender, så burde i klare jer helt fint. I skal i hvert flad ikke holde jer væk af den grund.

Anonym Magnus&Frederik

Hej piger,
    Vi er to drenge fra Espergærde, der til december skal på en jordomrejse:

New Dehli
    Katmandu
    Mumbai
    Bangkok
    Beijing
    Shanghai
    Hong Kong
    Taipei (Taiwan)
    Osaka
    Tokyo
    Auckland
    Christchurch
    Melbourne
    Sydney
    Brisbane
    Nadi (Fiji)
    Honolulu
    Los Angeles
    New York

Da vi kan se i skal nogle af de samme steder tænkte vi det kunne være en idé at udveksle numre og evt. mødes/følges eller dele nogle udgifter…?

Hilsen Magnus og Frederik

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account