This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anne S. W. S.

Hej backpackers!
    Jeg er ved at planlægge og strukturere mine drømmer om en større tur alene til Asien og derfor har jeg brug for jeres hjælp!
    De lande jeg gerne vil til er Indien, Nepal, Kina, Bangladesh, Burma / Myanmar, Malaysia, Indonesien, Vietnam, Cambodja – hvor af nogle af dem stadig er under overvejelse om de skal indgå i planerne.
    Men det jeg gerne vil have jeres hjælp. Jeg er rimelig usikker på hvor mange penge jeg får brug får at spare op, så jeg vil gerne vide hvad man kan leve får på en månede i de enkelte land? Og hvad ting som bus, tog, hotel, mad, vand o.l. koster i de forskellige land?
    Det vil virkelig være til en stor hjælp, hvis i vil komme med et ca. bud!
    På forhånd tak fra den kommende backpacker! 🙂 🙂

Anonym Muddi12345

Priser på visum og vaccinationer til de forskellige lande kan jeg desværre ikke sige noget om.
    Men et forslag til hvilke vaccinationer du skal bruge kan du finde her http://www.ssi.dk.. Statens Serum Institut. Der kan du vælge hvilket land du vil vide noget om, så får du forslag til vaccinationer og hvad du skal være opmærksom på. Ellers spørg din læge 🙂

Men ja, jeg tror 9.000 om måneden godt kan lade sig gøre. Også med busture, togture, og indenrigs flybilletter.
    Du bestemmer sådan set selv, om du kan klare dig for det eller ej. Men som du skriver, så pas på med at lægge et alt for stramt budget, da du højst sandsynligt vil få brug for at koble af på et tidspunkt og ikke tænke for meget på penge osv. Så sørg for at have plads i budgettet til at du også kan hygge dig og forkæle dig selv, når du får lyst til det 🙂

Men det lyder bestemt ikke urealistisk.

Anonym Anne S. W. S.

Først og fremmest mange tak får svaret og hjemmesiden er rigtig god!
    Og vil du mene at det er realistisk at spare omkring fx 9.000 op til hver måned? For altså får det meste vil jeg gerne leve så billigt som muligt, det skal ikke være det store luksus, men nogle gange vil jeg også tro at man får brug for en lille pause fra at leve så billigt som muligt.
    Og vil denne pris så også kunne inkludere flybilletter/busture/togture, fra det ene land til det andet? Eller hvor meget vil du trp man skulle bruge yderligere på visum, vacinationer o.l.?

Anonym Muddi12345

Uden at have været i nogle af de lande du nævner, (jeg står også foran min første backpacker tur om halvanden måned), så er det alligevel forholdsvist billige lande du vælger i forhold til USA, Europa osv..

Så ud fra de indlæg jeg har læst og research jeg har lavet, så vil jeg sige, at alt afhængigt af hvordan du lever når du er afsted, så skal du forvente at bruge 5.000 – 12.000 pr. måned ved hvert af de lande..

Dette beløb dækker overnatning, forbrug, transport, mad og diverse aktiviteter..
    Hvis du bor på hostels og spiser mad fra “gaden” eller laver mad selv”, så vil du være i den billige ende af det interval.. Omvendt vil du selvfølgelig komme lidt længere op, hvis du spiser på restaurant hver dag osv og skal drikke/feste tit..

Men 8.000 – 10.000 om måneden vil jeg mene er rigeligt til, at du kan hygge dig helt vildt og få god mad og prøve en masse aktiviteter.. Måske endda endnu mindre..

Anonym Muddi12345

Forresten, lidt ekstra info til mit ovenstående indlæg, så tjek denne her hjemmeside http://www.priceoftravel.com
    Den er god til at give et billede af, hvad det koster i de forskellige lande.. Du kan læse hvad en typisk taxatur koster, morgenmad, aftensmad, hostels osv.. 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Du bruger ikke 9000 kr som back packer i indien, mit bud,hvis du er förste gang rejsen som back packer koster det lidt mere, da man lige skal finde sig selv i den store verden, en månde i indien max 4000 kr mine back packer dage der lå jeg på 2500-3000 kr,men lokal mad lokal transport,hostel,2 klasse upper tog,kina hvis du rejser ned til kunming og rejser i det område max 6000 kr for en månde,malayasia,max7000 kr indonisen er billiger men igen max 7000 kr,Thailand max 8000 kr,så er der betalt for et dykker kursus,husk og rejs som en back packer,lokal mad vigtig masser af penge at spare, hvis du skal feste dig igennem asien er dine penge vaek,lokale buser,finder, du en på din rejse at rejse sammen med er der penge at spar, da i kan dele om taxa og bo, ellers husk dorms,vaelger tre ting du skal se i hvert land,så du ikke skal fare rundt det koster,en god bog,husk kort spil med de andre back packer det koster ingen ting og så er det altid sjovet at möde folk fra hele verden og det koster ikke noget, god rejse lars

Anonym travelbuddy

Var i Indonesien september 2012 i 4 uger, hvor jeg rejste på Bali og Flores. Boede ikke nogle specielt dyre steder, dyreste sted var 18 dollars incl. breakfast, men det var virkelig også godt. Boede simpelt på hostels, med andre rejsende på dorms(40-60 dkr./nat) fløj 2 gange domestic og sejlede frem og tilbage ml. bali og gili. Togdykker certificate og snorklede hverdag i 10 dage. syntes ikke jeg sparede på noget.
    brugte alt i alt på 4 uger 1800 dollars.
    Ellers søg på hostels.com i de områder du skal rejse i for at danne dig et overblik mht. priserne på overnatning.
    Hold dig væk fra de mest turistede steder og rejs uden for sæsonen, da priserne ofte er det halve. Rejs med lokal bus for kortere ture, for længere ture kan det betale sig at teame op med andre rejsende og få gruppe rabat.
    Poul

Anonym birthe olesen

jeg har rejst rundt i indien i 4 uger mit totale buget var 7000 kr. det er indkluderet fly fra Danmark til New Delhi, alle indrigsfly, tog og rimelige hoteller samt mad og lommepenge. jeg bestilte alle hoteller, indrigsfly og tog på 1. klasse hjemmefra. det er billigt at flyve indrigs, men hvis du vil bestille hjemmefra gør det i god tid, så kan du få de billige billetter.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account