Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3529825
     Assos

      Hej

      Jeg rejser til Nepal på lørdag, hvilket jeg glæder mig som et lille barn til:)

      Men i den forbindelse ville vi gerne, på trods af årstiden, se om ikke det kunne blive til noget vandring i bjergende og måske noget rafting..
      Så det er ikke fordi jeg vil høre om hvor dårlige forholdende er til den slags i Nepal på denne årstid, men jeg ville bare gerne høre om der er nogen der har nogen navne på bureauer og lignende der kan arrangere den slags ture for os der nede?? har hørt man skal passe lidt på med hvem man betror sig til, så det ville være helt rart at få lidt anbefalinger..

      Vi har også snakket om at tage en uge i et kloster, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre på denne årstid på grund af noget med helligdage og noget i den stil..Er det rigtig forstået??

      Anders:)

      #3529826
       camol

        Hej Anders!

        Jeg er lige vendt hjem fra en 6 måneders rejse og heraf 1,5 måned i Nepal.

        Jeg kan varmt anbefale dig at bruge bureauet Highlander Trekking & Expedition der ligger midt i Thamel, hvor du sikkert skal bo. Jysk rejsebureau har kontor sammen med Highlander, og der sidder en dansk rejsekonsulent. Du kan både bestille trekking, rafting, canyoning og meget mere hos jysk herhjemmefra eller ved Highlander når du kommer derned. Du kan se nogle af turerne på jysk rejsebureaus hjemmeside. Du vil ikke kunne undgå at blive stoppet på gaden af folk der vil sælge turer, men som du selv siger skal man ikke stole på dem alle. Hvis du bestiller turerne ved Jysk, så er der rom og cola aften hver fredag. Super hyggeligt.
        Var selv på en tur til Mount Everest Bace Camp.

        Hvis du vil rafte, så er en tur til The Last Resort alletiders. Du bor i fine telte og alt mad er med i prisen. Raftingen er helt i top

        Kan desuden også anbefale dig at tage en heldagstur med en guide fra Highlander rundt i Kathmandu. Du ser alle de vigtige steder som templer, Durbar Square og Pashupatinath, hvor du kan se de afdøde blive brændt på bål og smidt i floden.

        Håber du kunne bruge det ellers bare skriv.

        Carsten

        #3529827
         Assos

          Mange tak for svaret:D

          Jeg tænkte på, hvis man skal deltage i nogen af Jysk Rejsebureaus aktiviteter, skal man så ikke have købt flybillet og den slags igennem dem?? Hvilket vi ikke har gjort

          #3529835
           Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

            Hej Assos

            Jeg vil varmt anbefale ultimate descents. Dem brugte jeg da jeg var der i efteråret 2005. Det er iøvrigt dem der ejer “Borderland resort” (ikke at forveksle med “the last resort”). Det er et godt professionelt tour bureau med fokus på sikkerhed og extreme sports oplevelser.

            Jeg trekkede annapurna (kan evt. gøres alene), raftede Sun Khosi (kæmpe oplevelse), lavede canyoning, raftede Bhote Kosi og lavede bungee jump (ganske vist ved “last resort”).

            Jeg fandt dem på nettet og valgte dem fordi de havde en meget professionel hjemmeside. Senere fandt jeg ud af at de var en af de bedste og mest erfarne operatører i Nepal og du vil formentlig også kunne finde dem i LP.

            Rigtig god tur… Nepal rangerer fortsat øverst på min liste over fede lande at rejse i 😀

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account