Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3542710
     Monhan

      Jeg overvejer at tage ud og opleve noget i ca. 3 uger i okt/nov. Umiddelbart tænker jeg på cambodja, borneo eller lign. Interesserer mig for natur, dyr, junglen, dykning mv. Så gerne oplevelser men også plads til afslapning. De sidste 10 år er gået med arbejde og charterrejser, så nu er det på tide jeg oplever noget lidt andet end charterhoteller i europa:-) Jeg har fået nok af det…

      Jeg har kun 3 uger så jeg tror måske jeg skal have planlagt en del hjemmefra og nok også købe mig fra en del af det. Dog er jeg lidt bekymret ved at købe bureauernes rundrejser. Det virker meget planlagt. Jeg leder efter en løsning hvor hovedlinjerne er planlagt (fly, hotel og måske et par ture), men hvor der samtidig er plads til at gøre ting på egen hånd uden at gå i flok efter en rejseleder! Jeg vil nødigt bruge al min tid på at finde flyruter og overnatningsmuligheder, da jeg heller ikke er så vant til den slags.

      Er der nogen der kender et rejsebureau der kan den slags? Eller anbefaler noget helt andet?

      Glæder mig til at læse jeres svar.

      #3542714
       Claus

        Hvis du ved, hvor du gerne vil hen, så er det jo bare at finde en flybillet. Enten via søgemaskiner som momondo.com,skyscanner.dk, flybillet.dk eller direkte hos flyselskaberne.

        Overnatning finder du hos hostelworld, hotel.com eller bare ved at søge lidt på nettet. Lån en guidebog.

        Et eksempel: Du beslutter dig for at tage til Burma. Du klikker ind på skyscanners hjemmside og finder en pris med KLM til Bangkok. Du går nu ind på KLMs hjemmeside og køber den samme billet men på lavere pris.

        Ud i lufthavnen, hvor du køber en guidebog over Burma. I Bangkok tager du en bus til Khao san Road og finder et ok værelse til under 10 USD. Dagen efter tager du til den burmesiske ambassade og får lavet et visum til dagen efter. Samme dag arrangerer du via en mail overnatning i Yangon. Hotellet henter dig eller du tager en taxi til hotellet.

        På hotellet i Yangon finder du ud af, hvornår der afgår en bus til Mandalay eller et fly, eller hvad du har lyst til.

        Det er ikke noget, der behøver at tage en masse tid. En flybillet, forsikring, pas og penge. Så er den ferie på plads.

        mvh
        Claus

        #3542719
         LisbethFriis

          Prøv at tage fat i Jysk Rejsebureau eller Kipling Travel. De er rigtigt gode til den slags.

          Og når du kun har 3 uger, tænker jeg, at du skal holde dig til et enkelt land.

          VH
          Lisbeth

          #3543253
           Søren Hansen

            Vi har flere gange brugt Unique Travel, til vores rejser til Thailand, og har været rigtig glade for den service vi har fået.
            De ved rigtig meget om runderejser i Thailand eller andre lande i Asien, samt de har nogle gode kontakter i Thailand, men det bedste er at de er meget billigere end de andre rejsebureauer.

            VH Søren

            #3543476
             søren rasmussen

              Det kan slet ikke betale sig at købe pakke rejser hjemme, vi var afsted 3½ uge her i sommer Borneo og Fastlandet (Malaysia)… havde ikke booket noget hjemmefra. halv pris i forhold til hvis du booker hjemmefra, Og det kræver ikke mere end.

              Dette giver dig også fleksibilitet til at ændre på din tur undervejs.

              mvh søren.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account