This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rejseglad2

hej alle jeg regner med en længere tur til østen her til efteråret og kunne utrolig godt tænke mig at besøge burma men vil sefølgelig ikke være med til at støtte et diktatur.. mit spørgsmål til jer er så om i ved om det kan lade sig gøre at rejse i burma som rygsæksrejsende uden at lægge penge i juntaens lomme? jeg tænker feks overnatning transport osv.. det hele er vel ikke ejet af militæret er det? og også om man skal betale noget for at komme ind i landet som også ryger i diktaturets lommer.. og hvis det kan lade sig gøre er der så nogen der har nolge adresser på overnatninger af denne art?
    med venlig hilsen den rejselystne

Anonym marianne

Hej
    Jeg vil faktisk råde dig til at lade være med at tage til Burma. Det er utroligt besværligt og pænt farligt.
    Du spørger mest til om man kan undgå at støtte Juntaen. Dette tvivler jeg meget stærkt på. Men du kan da prøve.
    Jeg vil anbefale dig at tage kontakt med jysk rejsebureaus service kontor ude i Bangkok, de vil sikkert kunne hjælpe dig og måske kender de også nogen af de organisationer, der hjælper de folk, som bor omkring flod grænsen mellem Thailand og Burman.
    vh marianne.

Anonym karina

ok tusind tak for svaret det vil jeg prøve..
    men er foreberedt på at jeg nok blir nød til at droppe det..

Anonym Anonym

Hej
    Jeg har selv rejst 1 md rundt i Burma, og det kan sagtens lade sige gøre. Transporten rundt i landet med bus og båd er ret primitiv og ukomfortabel, men sådan er det jo i sådanne lande. Det er muligt at hyre en lokal med bil, men det er dyrt pga. rationering på benzinen.

Mht. at rejse uden at støtte juntaen, så er det korte svar: Nej, det er ikke muligt.
    Det er muligt at rejse rundt med offentlig transport, og bo på lokale privatejede guesthouses, men ønsker du at opleve nogle af seværdigthederne, så er der entrance fees i USD, som går direkte til juntaen. Tough, men det er ikke rigtigt til at komme uden om.

Happy travels

Anonym Anonym

ok.. tusind tak for svaret.. håber du havde en go tur…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account