This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Der findes ikke ATM i Burma. Du skal medbringe NYE, OG IKKE KRØLLEDE sedler. Det går de meget op i. Undgå 100 us dollar seddel. Du skal kun tage dollar med.
    Det er billigt at opholde sig i landet. Overnatning fås fra 5 dollar, mad fra 2 dollar, transport afhænger af, om du vælger fly eller bus. Der findes tog, men de er dog ikke særligt pålidelige.

mvh
    Claus

Anonym Dreamer

Det land vil overraske dig positivt, glæd dig…
    Men vil give dig ret du skal ha vekslet de penge inden du lander i burma.
    Jeg havde så ik lige fået det at vide, så jeg blev nød til at finde et 4 eller 5 stjernet hotel, hvor jeg så kunne hæve nogle penge, efter lidt overtalelse, og fik da os lov at betale så hatten passede i veksel gebyr.. for så at komme ud på gaden og veksle dem om til deres penge ved den lokale mafia, kan bestemt ik anbefales.. Men det er os 5 år siden nu så det har nok ændret sig lidt, vil jeg tro.
    Jeg ville nok hyre en taxi for en held dag, steder som mandalay, da afstandene er ret store, og det koster ik særlig meget..
    men rigtig god tur…

Anonym Anonym

Tak for svarene….dejligt med lidt gode råd. Jeg kom lige til at tænke på om der er nogen der ved om det er muligt at forlænge ens visum end de 3 uger man får???

Anonym Claus

Du får jo 28 dages visum. Det er ikke muligt at forlænge, men du kan jo vælge at blive et par dage ekstra. Når du så forlader landet skal du betale et mindre beløb for at få lov til at forlade landet. Mellem 5-10 dollars pr dag. Der sker ikke det helt store, hvis du blot vælger ganske få dage ekstra, men flere uger har jeg hørt giver store problemer.
    Mht at veksle, er det ikke noget problem at få vekslet dollar til kyat på sit hostel/hotel. Både når du ankommer og skal forlade landet igen. Kyat er jo ikke en krone værd udenfor Burma.

mvh
    Claus

Anonym crusader

Ja, tænkte nok man vel kunne blive nogle dage ekstra for lidt dollers:)
    Hvordan og hvorledes med hensyn til Visum. Fik du det lavet hjemmefra eller? Jeg flyver til Bangkok og tænker det vel ikke er det store problem at få det lavet der.

Anonym crusader

Jeg rejser mod østen indenfor de næste par måneder og vil denne gang blandt andet aflægge Burma et besøg. Mit spørgsmål lyder på om man skal have alle sine penge vekslet til dollers inden man rejser ind i landet…..eller om det er muligt at hæve nogle i landet? Endvidere hvor mange penge man ca. skal påregne ved 3 ugers ophold i landet?

Team-Tokyo

hey har lige fuldt lidt med og jeg har også lige et par spørgsmål håber ikke det gør noget,

hvad er der af transport og hvad er priserne ca. har de nogle severdigheder og kan man veksle fra danske kroner til kyat i danmark ?
    skal du havde visum vis du skal være i landet i under en uge ? hvad er ca. prisen i dollar for kost på dagen ?

Anonym Claus

Det er ikke noget krav, at man har en returbillet, men det vil jeg kraftigt anbefale. Det koster meget mere at købe en enkelt i Burma til f.eks. Thailand end en retur.
    Internet fungerer heller ikke optimalt, så tjek Airasia.com for flybilletter.
    Du har jo mulighed for at ændre billetten i Burma hos et Airasia kontor, hvis du finder ud af, at du ikke skulle være der i så lang tid som planlagt. Du betaler så differencen mellem prisen for den gamle og den nye billet. Det kan variere alt efter hvilken type billet, du har købt, men for mit vedkommende blev det ca 30 dollars.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Transportmuligheder er der båd, bil taxi, bus og tog.
    Du kan ikke veksle kyat i DK. Det kan kun ske i Burma. Og ja, du skal have et visum, hvis du kun skal være der i en uge.
    Masser af seværdigheder, gamle templer, en kæmpe sø, bjergvandring. Et fantastisk land uden masseturisme.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Jeg fik det lavet i BKK, og nej det er ikke det store problem. Det ligger i nærheden af Silom-stationen.
    Ambassaden åbner ni, men kom tidligt for at undgå at stå alt for meget i kø, og medbring kopier af pas og pasbillede. Du kan vælge mellem et ekspres og et alm.
    Det alm tager 2 en halv dag og ekpres en dag. Prisen 810 eller 1050 bath.
    Husk lige, at det koster 10-15 dollars at forlade landet. Det er ALDRIG inkluderet i flybilletten. Noget som nogle fejlagtigt har fået fortalt af et rejsebureau.

mvh
    Claus

Anonym crusader

Mange tak for svaret…..lige et sidste spørgsmål jeg kom i tanke om. Er det egentlig påkrævet at have en flybillet til landet før man får lavet sit visum?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account