This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KM

jeg er selv lige kommet hjem fra en rejse i sydøstasien.. og brugte også 14 dage i burma som jeg syntes var et helt fantastisk land, hvor jeg ikke følte mig utryk på noget som helst tidspunkt.

jeg vil sige at du sagtens kan rejse rundt der alene, hvis du bare holder dig til de roligere turistområder (og selvom jeg kalder dem turistområder er det altså ikke fordi der er vildt turistet) men det er fx steder som:
    -Yangoon
    -Bagan
    -Inle lake
    -Mandalay

jeg syntes at burma var det sted i sydøstasien hvor jeg fik størst indblik i kulturen.. især fordi lokalbefolkningen rigtigt gerne vil snakke med turisterne og hjælpe dem eller vise alt muligt.. vi mødte hvert fald en masse flinke og hjælpsomme mennesker mens vi var der 🙂

Anonym heejzza

Hej..

Er der nogen der har nogle erfaringer med Burma, har rejse der? Er det sikkert at rejse rundt alene, priser osv.? Er det meget kulturalt? Vil gerne til Asian, og opleve kulturen, men har kun 10 dage.. Evt nogle andre forslag til hvor jeg kan tage hen..

Anonym LisbethFriis

Hvis du ikke er en relativ erfaren rejsende i ustabile lande, vil jeg nok ikke anbefale Burma. Selvom landet så småt er begyndt at være åbne overfor rejsende, kan man ikke rejse uhindret. Og det er vanskeligt som rejsende ikke at komme til at støtte regimet, som er systematisk krænkende overfor menneskerettigheder.

Hvad med Nepal?
    Her kan du sagtens rejse rundt selv og opleve en mangfoldighed af kultur. Priserne er lave…du kan spise f.eks. aftensmad på restaurant for 40-50 kr. inkl. drikkevarer, hvis du vælger i den dyre ende af menukortet.

10 dage er ikke så længe i Nepal, men trods alt en god smagsprøve. F.eks.
    DAG 1 Ankomst til Kathmandu
    DAG 2 Sightseeing (Pashupatinath og Boudnath)
    DAG 3 Med turistbus til Pokhara – Sightseeing (World Peace Stupa)
    Dag 4 Sunset view Sarangkot –
    DAG 5 Med turistbus til Chitwan
    DAG 6 Jungleaktiviteter f.eks. Elefantridning
    DAG 7 Jungleaktiviteter
    DAG 8 Turistbus til Kathmandu
    DAG 9 Sightseeing – Durbar Square og Swayamboudhanath
    DAG 10 Afgang fra Kathmandu

Anonym Claus

Man kan sagtens rejse til Burma uden at været specielt rejsevant. Befolkingen er super flinke, det er et meget flot land, som endnu ikke er overrendt af turister.

Du kan dog ikke rejse overalt, men der er også rigeligt til at holde dig beskæftiget i den tid, som dit visum gælder.

Du kan jo støtte den lokale befolkning på mange måder, spis lokalt, overnat på små familieejede pensioner. Dét skal i hvert fald ikke være et argument for, at man bør afholde sig fra at besøge landet.

Det er meget billigt i Burma, så det er bare om at komme afsted.

mvh
    Claus

Anonym Lisbeth

“…Du kan jo støtte den lokale befolkning på mange måder, spis lokalt, overnat på små familieejede pensioner…”

Og netop det synes jeg er en meget vigtig ting at være opmærksom på, når man vælger Burma. For så er man med til at skubbe i den rigtige retning.

Anonym niller

Som sagt kan man sikkert tage til Burma,det er et land som er desvære fordømt af verdens medier.Landet er et af de få tilbage i sydøstasian der stadig har det gamle,spændende og mystiske eventyr man søger i asian.
    Tip til turen i Burma:
    1:søg visum via myanmar amb. i berlin (10 dage ialt/25+10 euro=35 E)Nemt! søg på nettet.

2:Book online en flybill. med Airasia bkk-Yangon t/r.(billigst)Skal flyve til burma.

3:Se Rangon,Inle lake+Bagan (køb flybill.via dit hotel i Yangon med nye usd.ca.250-300 usd. ialt)flyv p.g.a.din korte tid.Det er også meget nemmere.Burmas veje,tog osv.tager en krig.

Ps.Husk at have helt nye usd. med til Burma gl. sedl.kan være svære at veksle.Bogyoke Aung San marked i Yangon er landets bedste kurs.Behold ca. 50% usd. tilbage til fly,hotel,mange af landets serværdigheder,er som rel altid i usd.
    Lokale-Kyat er til alt fra mad til transport (alt hvad der er lokalt)
    eks.Jeg oplevede den første dag i Burma/Rangon ank. sent og havde ikke været nede på marked for at veksle til Kyat.Tog ud for at spise i centrum af byen på en pæn alm. lokal cafe/beergarden de vil ikke modtage usd. p.g.a.forbud mod at betale i usd.Men var sammen med 3 flinke men der studerede på universitetet de fik dem langt om længe overtalt.
    Veksel usd. på hotellet,hvis kl. er blevet eft.18 ved ank. ca.20-50 usd.nok til næste dag hvor markedet åbner.Det koster ca.10-15 % i adm,at veksle på hotellet.
    Hvis du syndtes at det er for en st. mundfuld med. Burma så tag til Thailand.De har næsten alt !
    Cambodia er en af mine favoritter,sammen med Burma,filippinerne,(Indonesien:(bali,lumbok,java,sumatra+sulawesi)
    Køb altid el. lån Lonely planet.den er verdens bedste rejsebibel.
    GOD fornøjelse,har du andre spørgsmål,hjælper jeg gerne !

Anonym KM

Vi havde svært ved at finde andet end hoteller eller guesthouses da vi var derovre da der er stramme regler om at de ikke må have udenlandske gæster til at overnatte i deres hjem..

Vi ringede nogle gange til hotellerne dagen inden fordi vi noglegange havde haft lidt svært ved at finde noget ledigt til en fornuftig pris.. men det var mest hvis vi vidste at vi ville ankomme midt om nattet eller tidligt om morgenen..
    men nu rejste vi også ved juletid så der har muligvis været lidt mere booket op end ellers..

i forhold til de andre sydøstasiatiske lande er overnatningerne lidt dyrere.. men det er stadigt ikke dyrt.. og busser, mad osv er billigt så det er bestemt ikke fordi man bliver ruineret 🙂

Anonym heejzza

Tak for alle jeres svar, skal helt sikkert til Burma nu! 🙂
    Med hensyn til familieejede pensioner, er det saa nemt nok bare at finde dem naar man kommer til byerne, eller skal det vaere ordnet hjemmefra? kan pt kun finde hoteller, men vil hellere opleve mere a la’ burma hjem..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account