Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544188
     Aagaard

      Hej!

      D. 11. januar rejser jeg til Fortaleza i Brasilien og skal være i Rio de Janeiro d. 4 februar. Jeg tænker, at jeg vil tage bussen ned ad kysten (for at se de forskellige steder, men har ikke nogen bestemte planer), og så ende i Rio d. 4. Har i nogle tips eller erfaringer med busser her, og hvordan dette arrangeres bedst? Har søgt lidt, men har lidt svært ved at finde hoved og hale i det. Jeg rejser alene, skal det lige siges.
      Er det noget der skal bookes på forhånd, eller skal jeg bare finde ud af det dernede? Det skal lige siges at jeg havner i Rio lige når karnevallet starter, og tænkte derfor, at det måske var en idé at booke i forvejen.

      Nogen tips? 🙂

      Aagaard

      #3544190
       Claus

        Guanabara.com.br – kører omkring Fortaleza – Recife/Olinda – Natal – Maceio

        Itapemerim.com.br – Fortaleza- Rio – Sao paulo – Salvador + store dele af det sydlige Brasilien

        Gontijo/saoGeraldo.com.br – Sao Paulo/Rio – Ileus- Valenca- Porto Seguro – Salvador + store dele af det centrale Brasilien

        Aguabranca.com.br – Store dele af Bahia – Rio -Sao Paulo

        Du kan dog ikke købe billetter online som turist. Gå på busstationen – måske en dag i forvejen – og forhør dig. Der er jo flere daglige afgange, men som regel kun en busfirma til at køre strækningen. RODOVIÀRIA – er navnet på en busstattion. Men hvis du langsomt bevæger dig ned mod Rio, tror jeg ikke du vil få store kvaler med at finde en bus. Tjek også voegol.com.br for flybilletter.

        Hvad skal du se: Nu ved jeg ikke hvad du er er til, men du lander i Fortaleza, så jeg kommer bare med noget: Strand! Der findes jo et hav af strandmuligheder omkring Fortaleza. Jericoacoara, Canoa Quebrada, Lencois Maranhenses, som er en oase i sandet, absolut ok, Natal – Genipabu – Pipa – Den gamle bydel i Olinda syd for Recife – kanon karneval – omkring Maceió er der jo også fantastiske stande- praia do francais – Salvador er jo et helt kapitel for sig – derefter er der Porto Seguro – Trancoso – Arrial d´ajuda – Caraivas, sidstnævnte er der mulighed for at besøge indianere – Itaúnas – strandklitter omoråde i staten Espito Santo – fyldt med unge fra det sydlige.

        Tag ind på et eller andet hostel i Fortaleza og få en ide om din videre færd.

        mvh
        Claus

        #3544215
         Aagaard

          Mange tak for det rigtig gode svar!

          Aagaard

          #3544217
           Claus

            Selv tak og rigtig god tur.

            mvh
            Claus

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account