This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

v

Anonym Anonym

Bussen Lima – Cuzco tager over 30 timer – jeg vil anbefale dig at stoppe undervejs i feks. Ayacucho og Andahuaylas – det er mindre besøgte steder i Peru men stadig et besøg værd. Og det vigtigste ved at stoppe en gang eller to undervejs er, at du vænner dig til højderne – man kan godt blive syg hvis man ikke giver sig tid til at akklimatisere når man stiger fra 0 moh (Lima) til 3500 moh (Cuzco), men tager turen i ét stræk. I hvert fald kan jeg anbefale at tage bussen i stedet for at flyve som så mange gør – men får set mere af landet 🙂

Mht. hvor man køber busbilletter, så er der ikke én central busstation i Lima. Der er mange busselskaber, og de fleste har deres egne kontorer og nogle har flere terminaler. De mest populære busselskaber er Ormeño og Cruz del Sur – de har busser til praktisk taget hele Peru. Men hvilket busselskab du vælger, afhænger også af hvilken standard, du vil rejse på. Busselskaberne har busser til mange af de samme steder, men varierer feks. på hvornår på døgnet de kører, om det er en “deluxe” bus osv. Spørg evt. på dit hostel i Lima når du kommer dertil, de kan helt sikkert hjælpe dig. Det er gerne en god ide at bestille en dag eller to i forvejen til de lange ture hvis man vil være sikker på en plads – på busstationen sælger de billetter mange dage frem. Mht. prisen så kommer det igen an på busselskab og hvilken standard, du vil rejse på, men jeg gav i sin tid ca. 150 kr for hele turen fra Lima til Cuzco med et par stop undervejs. Det er nok lidt billigere hvis man tager direkte. Det lyder som lidt af en jungle at finde ud af det hele, men det er altså ikke så slemt 🙂

God tur!
    Mvh. Carina

Anonym Anonym

Jeg glemte lige : Mht. Inca Trail, så kender jeg ikke lige det selskab, du nævner, men generelt så er det altid billigere at købe ture gennem lokale rejsebureauer. Har selv været afsted med Gap Adventures i en anden forbindelse, og det er rigtig fint, ingen tvivl om det – men man betaler også for det fordi det er et canadisk selskab… Og lige præcis inkatrail er jo ret populært, så det, de forskellige turbureauer kan tilbyde, ligner hinanden meget – og derfor måske ikke værd at betale dobbelt pris for. De fleste tur-bureauer i Cuzco har hjemmesider, så prøv at tjekke lidt forskellige og samenlign priser og find ud af, hvad der er inkluderet og ikke inkluderet de forskellige steder, før du beslutter dig, feks. engelsk guide, bærer, entre til Macchu Picchu, tog tilbage til Cuzco fra Aguas Callentes, hvad for noget udstyr har de med (telt,sovepose mv.) osv.

Mvh. Carina

Anonym Anonym

Jeg glemte lige : Mht. Inca Trail, så kender jeg ikke lige det selskab, du nævner, men generelt så er det altid billigere at købe ture gennem lokale rejsebureauer. Har selv været afsted med Gap Adventures i en anden forbindelse, og det er rigtig fint, ingen tvivl om det – men man betaler også for det fordi det er et canadisk selskab… Og lige præcis inkatrail er jo ret populært, så det, de forskellige turbureauer kan tilbyde, ligner hinanden meget – og derfor måske ikke værd at betale dobbelt pris for. De fleste tur-bureauer i Cuzco har hjemmesider, så prøv at tjekke lidt forskellige og samenlign priser og find ud af, hvad der er inkluderet og ikke inkluderet de forskellige steder, før du beslutter dig, feks. engelsk guide, bærer, entre til Macchu Picchu, tog tilbage til Cuzco fra Aguas Callentes, hvad for noget udstyr har de med (telt,sovepose mv.) osv.

Mvh. Carina

Anonym Lottewk

Hejsa Allesammen! Jeg ville høre om der var nogen herinde der har taget en bus fra Lima til Cuzco? Hvor lang tid tager det, hvad koster det og hvor booker man sådan noget? Derudover skal jeg høre om der er nogen, der har været på inca trail med det selskab der hedder “Andean Life.” Min rejsearrangør har nemlig rådet mig til udelukkende at bestille turen gennem Gap Adventures, som er dobbelt så dyre som det her “Andean Life” som jeg har fundet på nettet. Håber der er nogen, der kan hjælpe! På forhånd tak 🙂

Anonym Anonym

Jeg vil klart ikke nabfale dig at tage direkte. Både pga højderne men også fordi at man køre meget bjerg kørsel og det er virkelig frygteligt og man bliver nemt meget køresyg. Vi tog til Nazca hvor vi så nazcalines og så tog vi til pisco. Men vi tog fra Cuzco til lima så ved ikek om det er det samme!

Anonym Mette

Hej
    For 1 1/2 år siden var jeg på inca trekket med Andean Life – vi havde kun gode oplevelser med dem og en rigtig god tur! Du kan godt glæde dig.
    VH Mette

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account