Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3529595 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     Assos

Hej

Jeg ska til Nepal til sommer, og i den forbindelse har jeg hørt at der går en bus imellem Kathmandu(eller er det pokhara?) og Delhi..

Jeg tænkte det kunne være lidt sjovt at tage den tur når jeg skal tilbage imod Delhi på hjemturen, er der nogen der kender noget til det??

globetrotten

Det er en forfærdelig lang, bumpy og ikke særlig behagelig tur. Tag flyet i stedet, det er ikke særligt dyrt. Du kommer ikke til at fortryde det! Og hvis du skal køre med bus rundt i Nepal, skal du nok få nok af spænding…

globetrotten

Jeg indser lige, at mit indlæg lyder forfærdeligt pessimistisk! Nepal er et fantastisk land, et af mine yndlings! Smuk og dejlig. Men busturene er ikke det sjoveste i verden, fordi man skal igennem så mange bjerge, så det tager lang tid at køre relativt korte distancer. Derfor vil jeg virkelig anbefale at flyve til Delhi, det tager meget kortere tid, er behageligt, og pengene er virkelig godt givet ud. En bustur ville også kræve forskellige skift, og du ville også skulle betale for visum (hvis du skal rejse rundt i Indien, skal du selvfølgelig have det alligevel).
          Har du flere spørgsmål så skriv endelig!

Anonym

Hvis du er ude efter oplevelse, så vil jeg helt klart anbefale at tage denne bus tur mellem Katmandu og Delhi. Tog den selv for et par år siden. Turen er meget primitiv, hårde træsæder, med bumpende veje. Men synes derimod også at man får set en hel anden side af landskabet og befolkningen og hvordan det er for de lokale at rejse. Turen er ret lang, vi overnattede på et hostel midt ude i nowhere, hvor vi fortsatte turen dagen after. Men alt dét, er oplvelsen værd. Selvfølgelig sparer du meget tid på fly, men synes derimod også at det er den nemmeste løsning og ikke den måde man oplever den virkelige kultur.

Anders

Okay, tak for det.. Vil lige tage begge svar med i mine overvejelser

Hvor lang tid ca. er det vi snakker om at denne tur tager??

Problemet (eller måske fordelen, eller hvordan man nu vælger at se på det:p) er at der er gået kludder i nogen flybilletter der er blevet ændret på af den ene eller den anden grund, så det vil sige at mit fly letter fra Delhi før jeg selv er i Delhi, og det er på nuværende tidspunkt ikke sikkert jeg kan få billetterne ændret(fordi jeg er kommet til at booke dem sådan lidt underligt), så derfor overvejede jeg busturen som en mulighed, og måske tilmed en ekstra oplevelse..

Visa til Indien har jeg da jeg skal tilbringe 4 dage i Delhi inden indrejse til Nepal

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account