This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Der er rigtigt langt fra Cancun til Mexico City… Længere end man nok tror. Mit gæt er 24 timer.

Da jeg var der, tog det 11 timer (320kr) fra Villahermosa til mexico City. Og yderligere 3 timer til Palanque.

Jeg ved ikke hvorfor du har hørt at der ikke skulle være noget at se omkring Mexico City. Byen i sig selv er spændende og har en spændende historie. Byens katedral som ligger på den centrale plads; el Zokalo, er Latinamerikas største og er bygget af og på et gammelt Aztekertempel.

Desuden ligger verdens 3. største pyramide lige udenfor byen. Stedet hedder Teotohuacan, og består af et kæmpestort tempelområde, som det kan tage hele dagen at udforske. Stedet består af flere pyramider, den største er 64 meter høj, desuden er der en alle´som er 1 km lang og flankeret af små pyramider hele vejen på begge sider. Stedet er meget imponerende, og er et must see!

Der er da også mange ting at se mellem Mexico City og Cancun; Palenque, Villahermosa, Agua Azul, Misol Ha, og andre steder.

Cancun har jeg ikke meget til overs for. Yucatan er dog rig på maya-ruiner, som jeg finder meget facinerende. Derudover er der fantastiske strande. I stedet for Cancun ville jeg nok tage til Isla Mujeres, som er en ø, der ligger lige ud for Cancun. Her er stemningen meget mere afslappet, og ikke nær så turistet som i Cancun.

Håber at du får en god tur.

Anonym nina

Hej

Jeg mangler information om indenrigstransport, busser,tog og fly, i sydmexico. Hvor lang tid tager det fx at køre med bus til Cancun fra Mexico city og hvad koster det?

Jeg har kun 12 dage i Mexico, så tiden er knap denne gang, men jeg vil heller ikke spendere mange penge på indenrigsflybilletter. Jeg har fået at vide, at der ikke er meget ved at hænge ud omkring Mexico city, og at jeg skal tage til Cancun og omegn med det samme. Er det rigtig?

Anonym raslyng

En flybillet koster omkring 1000,- one way.
    Hvad har du tænkt dig at lave? Er du kun interesseret i strand eller også i at opleve? Området omkring Mexico City har et utal af muligheder både med pyramider, plazaer og sølvminebyer – bare for at nævne et par stykker. Er du derimod til jungle og dyreliv, så er Palenque stedet. Herfra er der også mulighed for at tage på ture til Agua Azul og Misol Ha, som begge er vandfald.
    Ellers kan jeg kun tilslutte mig det andet svar, du har fået.

Spørg bare mere!
    God tur

Anonym Mads

Bussen til Cancun tager 24 timer non stop. Jeg fløj fra Cancun til Mexico City her i sommers for 880 kroner. Mexico City er et par dage værd, der er nok at se. Aztekernes pyramider, Azteca Stadion, tyrefægtning og ikke mindst byen i sig selv. Hotel Washington kan anbefales. Cancun er meget dyrt, vil du ha lækker starnd og dykning er Tulum stedet og et sted der er knapt så dyrt men stadig et sted med gang i så tag til Playa del Carmen.

Anonym Anonym

cancun er en spild af tid, og jeg ville ikke anbefale dig at bruge tid på at tage der hend hvis du kun har 14 dage… det er utroligt dyrt og byen er kun 30år gamel så der er absulut ingen kultur!!
    men områderne omkring er meget flote og interesante..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account