This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Piller

Min veninde og jeg overvejer at købe en flybillet til Nairobi, selvom det er Tanzania vi gerne vil til, forbi billetterne er en del billigere. Jeg har i de tidligere indlæg læst at det er forholdvist nemt at komme fra Nairobi til Tanzania med bus, men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der ved hvad det cirka koster. Og måske også hvor ofte busserne kører.
    På forhånd tak for jeres tid og hjælp!

Anonym Anonym

Hej
    Der er mange muligheder
    1. du tager en shuttlebus fra lufthavnen til Arusha i Tanzania (hvis I altså vil til Arusha) Den kan man bestille hjemmefra og den kommer til lufthavnen. koster ca. 20 USD.
    2. Du tager en taxa ind til byen som sætter dig af ved en bus eller en ‘speed taxi’ (en stationcar der kører når den er fuld med passagerer – lidt ubehagelig form for transport men hurtig og afgår hele dagen) busser er der også men mest om aftenen og om morgenen. Busserne koster ca 10 usd.)
    Husk du skal betale TRANSIT visum på 20 USD for at køre gennem kenya.
    Vil du til Mwanza eller Lake Victoria, så er der en længere beskrivelse på uta.uwazi.com (uden www).
    mvh
    Michael

arbirk2

Hej
    ovenstående svar har jeg, arbirk2, skrevet, men af en eller anden grund kan denne website godt lide at logge folk af midt i det hele
    Michael

arbirk2

Nemlig Pia,
    du køber transit visummet i lufthavnen. skriv at du skal være 2-3 dage om turen til Tanzania, men angiv ingen adresse i Kenya.
    mvh
    Michael

Anonym Piller

Hej Michael,
    Tusind tak for det meget brugbare svar! Det lader umiddelbart til at den nemmeste løsning er at tage bus til Arusha, så det tror jeg vi gør. Jeg går ud fra at man bare køber Transit visumet i Nairobi lufthavn, ikke sandt?
    Endnu engang tak for hjælpen!
    Mvh. Pia

Anonym Trikja

Hej
    Jeg skal også til Nairobi, men lander først kl. 4 om natten. Nogen der har ideer til hvordan jeg kommer sikert til et hostel i Nairobi alene?
    Mvh Trine

arbirk2

Hej Trine,
    Du tager bare en taxi – 1500 Ksh. De officielle og sikre taxier holder lige ret fremme foran udgangen fra ankomsthallen (bagageudleveringen)
    Du kan også bestille en afhentning på f.eks. milimanibackpackers.com. prisen er nogenlunde den samme.
    God rejse
    Michael

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account