This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym troels.k

Du kan komme rundt overalt.. Den “store” rute går fra Bangkok til Surant Trani eller Chompun og derfra færge til Koh Tao, Koh Samui og Koh Pangang.. Fra Surat Trani kan du ta bus mod Malaysia eller Phuket.. Men busrejser i Thailand er ikke noget du skal spekulere på, det kommer meget naturligt når du er der det hele er vel organiseret.. og du kan normalt købe billet på dagen eller dagen før..

Anonym Rosenørn

Hej, vi skal rejse med bus i sydthailand og har svært ved at finde ud af hvilke busruter som kører hvor og hvornår ? Kan nogen hjælpe ? Mvh Rosenørn

Anonym troels.k

Kan huske et busselskab som hedder PP Family.. Fra Bangkok til Surat Trani er der ca. 8 timer og fra Surat Trani til Krabi ca. 4 timer.. Men som jeg skrev tidlige, hvis I ved I skal rejse med bus, er det bare med at købe billetten dernede. Der er rejseselskaber overalt..

Anonym Magnus

De fleste busser i Thailand går fra busstationer, som der typisk kun er én af i hver by. Bangkok har dog tre. Der findes også selskaber, som ikke bruger busstationerne, og som sælger billetter til turister til højere priser – jeg ser ingen fordel i at bruge dem.

Køb en guidebog for at få en ide om rejsetider og busruter. Som Troels.k ovenfor skrev, er der ingen grund til at bekymre sig om transport i Thailand. Det er nemt at komme rundt og der går hele tiden busser. Hvis I vil rejse med tog, kræver det lidt mere planlægning, men tag bare hen på busstationen, hvis I vil rejse med bus.

Anonym Anonym

Mange tak :-), vi skal fra Khao Lak til Surat Trani eller Ranong har vi tænkt på. Eller måske over til Krabi. Vi aner bare ikke hvor busserne går fra eller hvor lang tid det tager eller hvad busserne hedder. Har du nogle oplysninger som kan hjælpe 🙂 Mvh Jesper

Anonym Anonym

Hej Magnus, tak for dit indlæg. Vi er lidt grønne i at backpacke og har 2 mindre børn med så vi vil gerne være lidt forberedte 🙂 Hvilken guidebog kan du anbefale ? Mange venlige hilsner Jesper

Anonym Anonym

Da jeg rejste rundt i Thailand var det også med bus. I alle byer og steder med bare den mindste turisme er der flere små rejsebureauer. Her kan de booke en hvilken som helst rejse til dig som du ønsker. Og man skal bare booke den dagen før når man har fundet ud af hvor man skal hen næste gang og hvornår man gerne vil afsted. Hele rejsebus systemet i Thailand er faktisk et stort system som de små lokale rejsebureauer så arbejder sammen med. Så snart du bestiller din billet hos rejsebureauerne ringer de og booker dig ind på pladserne ved det overordnede rejsefirma og du får en billet udleveret. Du får så at vide hvor og hvad tid du skal møde op for at komme med. Det fungerer upåklageligt.
    Da jeg var i Thailand købte jeg et billet på koh samui og jeg skulle til phi phi. Hvis man kigger lidt på geografien er de to øer ret langt fra hinanden. Men det var intet problem, først bus, så båd, så bus og så lige båd igen og jeg kom frem uden problem.
    For hver sted man skal skifte fra f.eks. båd til bus så står der folk og råber at bus xx er til sted xx osv. Ligeledes så får man mange steder klistremærker med forskellige farver på tøjet alt efter hvor man skal hen. Derved kan dem der arbejder der se på dit klistremærke hvis du f.eks går til den forkerte bus.
    Hvis der er noget der fungerer i Thailanmd så er det altså de her bus-båd systemer 🙂

Den eneste i lige skal være opmærkesomme på er at der selvfølgelig altid er nogle mennesker der forsøger at snyde turister. Så når i bestiller billetterne i de små rejsebureauer, så sørg for at der er i en lille butik. Det skal ikke være ved en gadesælger som ikke har andet en den lille blok papir hvorfra han river et stikke af som han kalder for billetten. Men jeg skulle mene at det giver sig selv hvilke steder der er de rigtige rejsebureauer.

Lidt om mine erfaringer, håber det giver lidt en ide om hvordan i skal gribe det an.

Anonym Anonym

Mange tak for hjælpen 🙂 Mvh Jesper

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account