This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tlo

Hej,

Min kæreste og jeg rejser til NZ i halvanden måned her til september.

Er der nogen der kender til busselskaber, der kører fra A til B?
    Vi vil ikke på nogle party busser og vil gerne have en masse frihed til at gøre, hvad vi vil.

Men er der nogen, som kan tale for at leje en bil? Kun en af os har kørerkort, bliver det for hårdt?

Håber der er nogen, som kan hjælpe:)

KH Tanja

Anonym Anonym

Kan også kun anbefale jer at leje bil, det giver en stor frihed. Vi havde godt nok lejet en lille camper ( kan helt klart anbefales) Men det var dejligt bare at kunne køre hvorhen man havde lyst, når man har lyst. Som ovennævnte skriver så er afstandene ikke noget problem. I kan evt kigge efter bil ved: Backpackers campervan, Britz, Avis mm..men der er masser udlejnings firmaer at vælge i mellem.
    God tur

Anonym Tanja

Tusind tak for svarene, det vil vi gøre! 🙂

Ved I om det er billigere at købe en bil?

Anonym Anonym

Hejsa
    Måske kan i være heldige, men det er også ret besværligt. Når i kun skal være der 1 1/2 måned tror jeg ikke det kan betale sig, i skal jo også af med den igen og det kan godt tage lidt tid. Derefter skal i huske forsikring og når det er så kort tid synes jeg det er federe at leje en hvor i ved i er fuldt forsikret og hvor det er muligt at få en ny bil hvis den skulle gå i stykker… I skal jo afsted i lavsæsonen, så det er alligevel det “billigste” tidspunkt at leje en bil på…

Anonym Tanja

okay, super. tak!:)

Anonym Nina

Hej,
    Jeg rejste rundt med min kæreste på New Zealand i en måned sidste sommer, og jeg kan helt klart anbefale at leje en bil! Det giver en meget større frihed, og køreturen er også en del af rejsen. Der er så meget flot natur at man nogle gange gerne vil standse som det passer én og kigge på det. Det var heller ikke ret dyrt. har selvf ik prøvet at tage busserne som fx KiwiExperience, men hørte fra mange at de var trætte af dem. Afstandende på New Zealand er små, så det bliver ikke for hårdt.
    Hilsen Nina

Anonym Anonym

Hej…. Har selv været i new-zealand i halvandet år. Min erfaring er at I skal købe en bil. Brugt bil fås nemt til omkring 3000-4000 kroner. Der er opslag alle steder, og I kan uden problemer sælge den igen til nogen lunde samme pris, da der er mange backpackers som søger det samme som jer. Forsikring koster ca 400 kroner for 3 måneder. Kan også købes for kun 1 måned. I får det på posthuset. Busser er behageligt, men kan ik anbefales, og så er det dyrt.
    Håber I kan bruge det til noget…
    Hilsen Robert

Anonym inge olesen

hej
    undskyld jeg skriver her men kan man i mange små byer også købe en brugt bil på NZ – min søn er taget derned for at arbejde på en farm og ligger i nærheden af Raikaia mener jeg og hvor kan man evt. købe en brugt bil da han er helt ude hvor der er 15 km til nærmeste lille by intet internet forbindelse i hytten han bor i???

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account