This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lars81

1: hvordan gør i med penge- har i bare visa kort med??har i mange kontanter på jer??
    2:nogle der har erfaringer med at rejse alene i afrika??
    3. har i nogen sinde følt det knne været rart og ha sin bærebar pc med hjemme fra- evt til internet mm…??
    4:skal man have malarie piller til syd afrika?? og evt hvor køber man??
    5: hvorlang tid tager det og få et visum til australien???
    6 er det nemt hvis man køber en bil i australien-tænker forsikring mm???
    7:visum regler til thailand og sydamerika hvordan er det???

som i nok kan høre mange spørgsmål og sikkert flere til da min rejseplan desværre er blevet lidt stresset
    jeg rejser til sydafrika ca starten af nov 0g ca5-6uger ffrem- overvejer et projekt dernede i starten af turen men ellers bare cape town / knysna parken-ca den strækning mm.
    derefter går til australien og øst kysten op -ca midt dec og et par mdr frem eller mere
    sidste stop blir enten thailand et par uger eller syd amerika!!!!

er der nogen der skal disse steder ca disse datoer høre jeg gerne

/Lars

Anonym Claus

Du skal have nødpenge med. Måske 200 US dollars, som du fordeler i rygsæk og dagpack.

Derudover skal du ikke have for mange penge med. VISA-Dankort er nok det mest udbredte, men du bør tage et ekstra med. Snak med banken. Hvis uheldet er ude, og du ikke har flere penge, er den eneste udvej at ringe til ven/fam i DK og få dem til at overføre penge via Western Union. Det koster lidt, men er også kun en nødløsning. Du skal ikke regne med hjælp fra en ambassade, og det er heller ikke gratis.

2. Ingen problemer med Afrika. I nogle lande kan man komme med tog, ellers er der chickenbus, som måske ikke er særligt fedt, men det giver en sjov oplevelse, og det er vel det, som det handler om, når man rejser ud.

3. Lad alt overflødigt kostbart rejsegods blive hjemme. Der findes internetcafeer overalt.

4. Maleria piller fås på recept ved henv til lægen. De er dog ingen garanti mod sygdommen, og kan være sundhedsskadelige. Tag nogle med, men vent med at indtage dem, til du har forhørt dig lokalt om risiko.

5. Visum er gratis. Læs på.
    http://www.denmark.embassy.gov.au/cpgndansk/Visas_and_Migration.html

6. Aner det ikke

7. Du får 30 dage ved indrejse til Thailand. Evt kan du søge om et visum, som er gratis.

http://www.thai-consulate.dk/page.php?PageID=about

De fleste sydamr.lande kræver ikke visum. Du får 90 dage, minus Surinam, Britisk Guiana og Venezuela, hvis du kommer pr bus fra Columbia.

Tjek um.dk

Mvh

Claus

Anonym lars81

tusind tak for svaret 🙂

andre må gerne byde ind hvis det også har oplevelser ???

Anonym Daniel

Jeg har for kort tid siden været i Kenya og Tanzania. Udbredelsen af malaria var begrænset selv i så fattige lande. Min læge herhjemme mente dog, at det var vældig udbredt og solgte mig enormt meget malariamedicin jeg aldrig fik brugt.

Jeg er enig i alt det andet Claus skriver bortset fra det med Thailand. Det kan sagtens være jeg tager fejl, men da jeg var i Thailand januar / februar 2009 og bestilt visum hjemmefra kostede det et par hundrede kroner. Ved dog ikke om prisen er anderledes, hvis du får det dernede.

Anonym DeXter

kom hjem for et par måneder siden, fra thailand. og der for man 30 dages gratis visum hvis man flyver ind i landet. Krydser du grænsen til fods for man kun 15 dage.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account