This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dorthe og Bent

Hej min kone og jeg overvejer at flytte til asien. evt. cambodia. Min kone er engelsklærere, og jeg er smed er der nogle der ved om der er arbejde at få? Håber at der er nogle der kan hjælpe.

Anonym Dorthe og Bent

Hej heffer. Tak for dit svar det hjalp os en hel del, men lige et spørgsmål mere. du skriver at du ville starte en bar eller hotel, er der økonomi i at lave en terverna med lidt let mad samt øl,vand og så videre, for så er det måske i den retning vi skal. v h det kolde nord. 🙂

Anonym Anonym

Der er utrolig mange små boder som sælger mad, øl og vand for ingen penge, så det bliver svært at konkurrere med disse..

De ‘gode’ penge ligger i turisterne og jeg har set rigtig mange gode kombinationer af hostel/hotel/restaurant/bar som løb rigtig fint rundt.. De fleste er ejet og drevet af tilflyttere fra vesten.

I skal nok gå efter turistområderne i enten Siam Reap, Sihanoukville eller Phnohm Penh.

Især Phnon Penh synes jeg manglede et godt og billigt hostel. De fleste var uden basale faciliteter og med dårlig mad… De to andre byer var det intet problem at finde flotte hostels.

Held og lykke med det – Cambodja er et fantastisk land!

Anonym Dorthe og Bent

Hej guest.
    Tak for dit brugbare svar .
    Vi har tænkt os at leje et stykke jord, til den omtalte terverna, og så har backpackere mulighed for at slå telt op. Er det fuldstændig urealistisk?
    Mange hilsner os

Anonym heffer

Hej,

Engelsklærer skulle ikke være umuligt – de er helt vilde efter at lære engelsk i Cambodja. Det er straks værre med en smed tror jeg.

Ligemeget hvad skal I forvente at få en meget lav løn, men til gengæld er det også super billigt at bo.

Hvis jeg skulle flytte derover startede jeg dog hellere et hostel eller en bar 😉

Anonym Magnus

Drop telt-ideen – det er ikke sjovt at ligge i telt, når det er 30°C og der er hverken AC eller ventilator. Næsten ingen rejser for øvrigt med telt i den del af verden. Hvis I vil åbne en forretning af en art, så tag dertil og snak med nogle af dem der har gjort det samme.

Anonym Dorthe og Bent

Tak for svaret 🙂 men det vil sige at det vi tænker på er ikke umugeligt. vedr. en lille snack bar. med øl ,vand og lidt ledt mad. 🙂

Anonym heffer

Glæder mig til at komme forbi og smage noget ledt mad 😉

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account