Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3511408
     Peterspillemand

      Hejsa
      Eftersom jeg endnu ikke har vaeret i Cambodja, toer jeg ikke sige om det er godt/skidt. MEN – ankommer selv til Vietnam d. 3. april og skal derfra rejse gennem bla. Cambodja alene. Jeg vil altsaa mene at det er overkommeligt – specielt hvis i er to. Og efter hvad jeg har kunne laese og se i tv-programmer, saa er Cambodja alletiders smukke land.

      #3511415
       Peter Michaelsen

        Jeg har besøgt over 70 forskellige lande, og Cambodja og Laos er de mest fantastiske lande jeg nogenside har besøgt.. Men det fattigdommen er stor, og man skal have lyst til eventyr. Ring til mig (40 68 30 43), så kan jeg fortælle meget mere…. Har også været i Vietnam, og der ville jeg nok bruge mindre tid, hvis jeg skulle gøre turen om..

        #3511407
         caro&pil

          hej vi står og skal til vietnam her i marts – og havde oprindeligt et ønske om at tage til cambodia, men nu står vii den situation at vi skal bestille visum snart og vi kan ikke finde ud af om vi skal tage ind i cambodia? – vi har hørt en del dårlige ting om landet – at det er så står fattigdom og ikke en go oplevelse at rejse der. nogle der kan hjælpe os med et godt råd??
          mange tak 🙂

          #3511440
           Jeppe Hannerup

            Jeg rejste i Cambodia for lidt over et ca. år siden og har kun gode ting og sige om landet. Selvfølgelig er der fattigdom, men ikke noget der på overfladen virker værre end andre asiatiske lande. I bør helt sikkert tage afsted hvis I bare er en lille smule klar på det. Jeg ville i hvert fald fortryde det, hvis jeg tog til Asien uden at opleve Angkor Wat og Phnom Phen. Det er virkelig et interessant land specielt deres dramatiske historie med Pol Pot, killing fields osv.

            #3511446
             Kenneth Karl Nielsen

              Jeg var i Cambodia i sommers med min kone og kan varmt anbefale Cambodia.

              Cambodia er dog anderledes i forhold til nabolandene Thailand og Laos – specielt i hovedstaden Phnom Penh kan indbyggerne være meget pågående og vil gerne sælge alt mellem himmel og jord.

              Det lærer man dog hurtigt at ignorere – giv dem at afvisende smil og gå væk, så giver de hurtigt op.

              Angkor Wat er fantastisk – gå ikke glip af dette verdens største religiøse monument.

              #3511447
               Anonym

                Hej I 2

                Jeg var også i Cambodia i sommers og jeg kan kun anbefale jer at tage dertil.

                Befolkningen smiler måske ikke så meget som i andre asiatiske lande, men alligevel er man velkommen.

                Vi besøgte et par buddhistiske munke i deres private rum, vi så Killing Fields i Phnom Pehn, hvor vi også fik massage af blinde. Vi var i Siem Reap og så Angkor templerne.
                Alt var nyt og spændende, fattigt ja, men absolut et land man bør besøge.

                Hav en god rejse der til

                Rejsehilsner fra

                Erica

                #3511474
                 Lars

                  Sidder nu i syd Laos men besogte Cambodia fra 25-1-2007 til 22-2-2007 og det har absolut vaeret en oplevelse. Ja de er meget meget fattige og du vil mode mange der tikker og sover paa gaden. Af de lokale fik jeg fortalt at man aldrig skal gaa paa gaden om natten, men altid tage en moto ogsaa selv om man er flere. Men det er de flinkeste mennesker jeg har modt paa min rejse. Og jeg har vaeret i Rusland, mongoliet, china og vietnam. Hvor i mod de ikke altid kan vaere saa flinke ved turister i nord vietnam syndes JEG.

                  #3511472
                   Anne-Mette Stubager

                    Hejsa.
                    Selvfolgelig skal man tage til Cambodja. Jeg er lige nu i Singapore, og har taget turen gennem Vietnam, Cambodja, Thailand og Malaysia. Og Cambodja er slet ikke mere farligt end nogle af de andre lande. og hvad fattigdommen angaar, saa var min opfattelse at det var nogenlunde lige som i Vietnam, men ikke for ubehageligt. Skynd jer at besoege de lande foer de bliver “invaderet” af turisme og vestlige tilstande.

                    #3511473
                     Caroline og Pil

                      tusinde tak for svarene. er fantastisk 🙂 vi har besluttet os og cambodia skal ses. 🙂

                      #3511622
                       Anja

                        Dejligt at i har bestemt Jer for at tage til Cambodia -det må man bare ikke gå glip af når man er på de kanter! Jeg kan da lige slå et slag for “Happy Guest House” i Phnom Penh. Stedet ligger lige ud til Beoung Kak Lake. Værelserne er ikke noget at skrive hjem om, men fælles arealet er super -det er ligesom en terrasse der er bygget ud i vandet. Her kan man også få noget super mad. De arrangerer også busser til den vietnamesiske grænse (forskellige grænseovergange) og hele vejen til Ho Chi Minh City. Vi lejede også to “motor-mænd” fra stedet, som kørte min veninde og Jeg rundt en hel dag -fra Killing Fields til S21 osv osv -5 USD pr. pers. -det er da billigt:o) Så jeg siger igen -dejligt sted :o)
                        Og husk så lige “skrædder-byen” Hoi An i Veitnam -den er for hyggelig, og må kan få lavet det flotteste tøj :o)
                        Og så vil jeg til slut gerne lige give “Guest Lars” ret -de er ikke specielt vestligt-venligsindede i f.eks. Hanoi -der er vist stadig noget Vietnamkrig gemt i deres hukommelse!?
                        Men skriv endelig hvis jeg kan være behjælpelig med andre tips til de 2 fantastiske lande :o)
                        Ellers må I have en rigtig god tur :o)
                        Anja

                        #3511652
                         caro&pil

                          hej og igen tusinde tak for svarene er til stor hjælp.
                          vi er lidt i tvivl om hvor meget vi skal arrangere hjemme fra.. vi skal være i Ho Chi Minh city de første 3 uger af vore 2 måneder da vi skal arbejde på et børnehjem, så vi ville jo have en hel del tid til at arrangere noget der.. eller er det bedst at have styr på det hele hjemme fra?
                          og er der egentlig nogle der ved hvordan vejret er i cambodia omkring slut april – start maj?
                          og en sidste ting: hvis vi vil slutte vores rejse af ved en by omkring strand og vand – ikke flere dages rejse fra Ho Chi Minh – hvor kunne i så anbefale? :o) mange tak igen. Caroline og Pil

                          #3544247
                           Katrine

                            Hej 🙂
                            Jeg rejste rund dernede i foråret. Jeg var i Cambodja i 1,5 måned, hvilket selvfølgelig er lang tid, og det kan gøres på meget mindre tid. Men i vil finde ud af at menneskerne i Cambodja er meget sødere end i Vietnam og det er et helt igennem fantastisk land!
                            April er vidst nok den varmeste måned i Cambodja 🙂
                            Og mit råd ville være ikke at arrangere så meget på forhånd.
                            En by ikke så lang fra Ho Chi Minh med strand og vand vile være Mui Ne, der er rigtig mange Kite surfere da vinden er vildt god der 🙂
                            Men ellers hvis i skal til Cambodja efter Vietnam så tag til Shinoukville, der er både fest og strand!

                          Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

                          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                          Log ind med brugernavn & kodeord

                          eller    

                          Glemt dine oplysninger?

                          Create Account