Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3531258
     signem

      Hej!
      Jeg skal rejse rundt i Cambodia, Laos, Vietnam og Malaysia med en veninde. Jeg er meget interesseret i at få nogle råd og inspiration til hvad man skal opleve og hvor man skal holde sig fra.

      #3531266
       Mads Andersen

        Shianukville i cambodia, ved vandet. Seam reap ved ankor watt. LAos Tubing i vang vien er rigtig sjovt, 2 dags mahut/ elefant passer i Luanprabang, der er også et par vandfald der er et besøg vær. Vietnam, Munei (sand dunes), dalat (bjergby)to hyggelige byer. og na trang, muderbadet er et besøg vær og slut turen med noget af det bedste massage i vietnam.
        Malaysia, KL er et besøg vær, ellers hold jer til vestkysten, der er de bedste strande. Eller har jeg ikke meget til overs for penesular, rejste selv i penusalar og borneo, og så er det da godt nok 100 gange bedre på borneo.

        #3531270
         Rebekka

          Er generelt enig i overstående, men synes han glemmer Perhentian islands på østkysten af malaysia (penusalar), som er den dejligste ø jeg har været på, med de flotteste strande og et fedt nattelic (i hvert fald på den backpacker strand vi var på). helt sikkert alt værd!! Lad være med at bruge for mange dage i Laos hovedstad (som i sikkert skal krydse), den er ikke for meget værd.

          God tur og glæd jer 😀

          #3531276
           globetrotten

            Jeg var nu meget glad for Vientiane (Laos’ hovedstad). Der er ikke så meget fest som i Vang Vieng selvfølgelig, men den vidunderlige blanding af de utroligt laidback laotere og fransk kolonialatmosfære er virkelig helt speciel. Det er dejligt bare at slentre gennem gaderne, ned til vandet, få en café au lait og en croissant på en café med franske expats. Slappe af.

            Ellers er jeg enig – Perhentian er helt vidunderlig, og Borneo er bare det hele.

            I Vietnam kunne jeg nævne tusind ting – men lov mig at tage med Easy Riders på motorcykeltur rundt i bjergene i nogle dage. Det er fantastisk!

            #3531324
             Bo Løvschall

              Malaysia:
              KL og lidt strand på fastlands Malaysia er ok, men tag ellers til Borneo for oplevelserne. Sabah er mere backpacker venligt (dykning, bestigning af Mt. Kinabalu og havskildpadder), mens de mere autentiske natur og stammefolks oplevelser er at finde i Sarawak (Mulu grotterne, Kelabit højlandet, Iban folk i Batang Ai, næseaber i Bako). Men det kan være dyrt at rejse i Sarawak.

              Bare et forslag. For en billigere udagve af Borneo, tag til Sumatra. De orangutanger, go dykning, jungle og masser af eventyr… og det er billigt af flyve dertil fra Malaysia.

              Laos:
              Husk på at hovedattraktionen i Laos er at der ikke sker så meget.
              Vientain er nu hyggelig for et par dage. Vang Vieng… backpacker sjov. Luang Prabang, flot by med munke vandring om morgen, og Phonsavan (plain of jars).

              Cambodia:
              Igen, de klassiske backpacker steder er allerede nævnt, men prøve at tage bare et enkelt andet sted hen, bare for oplevelsen. Det nordøstlige hjørne er eftersigende ved at blive “hot”.

              Vietnam:
              Har så meget at byde på, så det hænger af hvad I har lyst til. Sjov, strand, bjerge, natur,… Jeg kan godt li det nordlige, som Sapa og Ha Giang provinsen med alle de farvestrålende stammer. Prøv også Ba Be national parken (igen udenfor alfavejen).

              Der er mere inspiration og flotte billeder på globespots.com

              Go rejse….

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account