This topic is empty.

• Forfatter
     Kalkunen

Hej alle

Jeg skal til Thailand og Cambodia om nogle måneder – Jeg har før været i Thailand, men ved ikke hvor meget tid jeg skal bruge i Cambodia.

Har hørt at man skal/kan bruge 4 dage eller mere i Angkor Wat – er det rigtigt?

Hvad skal jeg ellers se i Cambodia?

Anonym Anonym

Det er selvfølgelig op til en selv hvor mange dage man ønsker at bruge på Angkor, men da der er templer spredt ud over et areal på 25 kvadratkilometer, så vil jeg mene at 1 dag er for lidt. To eller tre dage koster det samme, så man kan jo hvis man køber et tredagespas selv bestemme om man vil bruge den sidste dag, -der er jo betalt for den. Jeg har selv været ved Angkor 2 gange og brugte 3 dage hver gang hvilket for mig ikke var for meget -men det kommer jo også an på hvor meget man er til templer.
    Ved Angkor kan man også komme op i en ballon, som er spændt fast til jorden, så man flyver altså ikke ind over, men kan se det fra luften og man kan få en helikoptertur over ruinerne. Det er total anbefalelsesværdigt og en kanon tur. Det er selvfølgelig dyrt, men efter min mening alle pengene værd.

Ellers synes jeg helt sikkert man skal bruge et par dage i Pnom Penn. Her er der mulighed for at se “minder” fra Pol Pot regimet i form af fængslet S21 og The killing Fields hvis man er interesseret i det folkedrab som fandt sted i 1970’erne. Det er også muligt at besøge kongens palads og det nationale historiemuseum hvor alle klenodier fra Angkor opbevares.

Den nordlige provinst Ratanakiri er helt sikkert også et besøg værd, men det tager lang tid at rejse der op eller også kan man flyve. Der var jeg ude og se forskellige landsbyer, en mystisk kirkegård og ride på elefanter. Det er et sted med meget få turister, og virkelig spændende.

Man kan også tage syd på til Sianoukville hvis man vil ligge ved stranden mv., men det er utrolig turistet og efter min mening ikke en særlig hyggelig by.

Anne Marie

Anonym Trine

jeg er meget enig i ovenståen med at 1 dag er alt for lidt til Angkor Wat. Min. 2 dage og hlets 3 dage. ved indgang køber man enten billet til 1 eller 3 dage.
    uden for Siam Riep er der også ruiner som jeg aldrig nåede op til. Opp e lang en flod på en mindre høj. Læste om dem i en lokal tourist brochure i Siam Riep.

Jeg tilbragte 3 uger i Cambodia for 3 år siden, og hvilken tid. I Phonm Phem skal du forsøge at komme til at bo på Guest House ved søen, dejlig svalt og meget hyggeligt. Blot du vælger dem fra som er alt for fulde med party people. Jeg boede på Happy Guest House, men hørte at året efetr var det blevet invadere af støjende party people. Og sådan er reglen, steder bliver solgt, byttet og forgår, hvad der var et godt sted et år kan være mindre godt årets efter.

I phon Phen brugte jeg dage på at vade byen markeder tynde. Der var ikke et tourist øje i nærheden og jeg havde det hele for mig selv. Der er ikke markeder med tourist gejl, men ægte markeder.

Ellers vil jeg anbefale dig Kampot som er en lille by, hvorfra du kan tage på tur til Borkor Hill. Byen selv var for 3 år siden en soveby med eletricitet der gik ud kl. 18.00. Smukke gamle og forfaldeen (som alt andet i Cambodia) boulevarder, promonader og parker.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account