This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym whicky

Hejsa jeg er en pige på 21 år der skal ud og rejse til feb. Jeg har bla. regnet med at besøge Cambodia og Laos i ca. 1 måned sammenlagt. Jeg rejser højst sandsynligt alene. Er det helt åndsvagt at rejse alene pige i de 2 lande? Har i ellers nogle gåde råd hvordan man skal færdes? transport rundt i landene? hvad man skal se?
    Håber i kan hjælpe mig med nogle gode råd!
    MVH Annemette

Anonym Anonym

Hej Malene
    Tak for hjælpen og jeg vil meget gerne høre dine anbefalinger, det er altid rart at få nogle gode råd!
    MVH Annemette

mallejacobsen

Hej Annemette!

Selv har jeg rejst i Cambodia og Laos alenepige og jeg stødte ikke ind i problemer med at rejse alene. Hertil skal selvfølgelig siges, at det er godt ikke at være for udfordrende klædt. Specielt Laos er et kanon sted at rejse med en meget afslappet befolkning som du ikke oplever andre steder i Asien. Ellers har jeg en del anbefalinger, men dem vil jeg skrive til dig når jeg kommer hjem fra arbejde. MVH. Malene

Anonym Anonym

Hej Anette!

I mange år har det været frarådet at tage bus i Laos, men hvad du end hører, så er det nu muligt at tage bus i Laos – om end selvfølgelig med den risiko der følger. Der kan fås visa – 14 dage eller 30 dage. Med den tid du har til rådighed kan du ikke nå det hele, så derfor er det også en god ide, at vælge enten den nordlige del eller den sydlige del af Laos. Selv tog jeg nordpå, hvor jeg startede i Vientiene som er en meget charmerende by – derefter bus til Vang Vieng som bare er et dejligt pusterum – derefter til Luang Pragbang som simpelthen er byen efter min mening. Smuk, charmerende og afslappet befolkning. Det kan nu være svært af finde et sted at bo, men hvis man kan bo på den forkerte side af bjerget, er det ikke noget problem.

I nærheden er der to vandfald – det ene mere turistet end det ander(i hvert fald for 2 år siden). Jeg tog til Tat see – utrolig smuk og fredfyldt plet – og i to timer nød jeg freden helt alene! Se billede under Laos Foto på siden.

Jeg sluttede af med en tur til en lille landsby i nærheden af Huay Xai. Det var på daværende tidspunkt meget fredfyldt og roligt, men jeg har efterfølgende hørt, at det efterhånden er ved at blive lidt for overrendt. Men det var et meget fredeligt sted uden nogen form for elektriske køretøjer(man skal sejle derud) – kun generatorene om aftenen som også til tider kunne være temmelig støjende.

Forresten har jeg hørt om et sted der hedder de tusind øer i den sydlige del, som skulle være utrolig smukt, men jeg har ikke selv været der.

I øvrigt må du undskylde den lange ventetid, men computeren derhjemme er blevet ramt……….. og gået ned, så…………..æv.

Det er en god ide at medbringe amerikanske dollars, da du kun i Vientiene kan bruge kreditkort.

Det var lidt om Laos. Jeg står gerne til rådighed for diverse spørgsmål der kunne dukke op.

God tur og nyd det…. Malene

Anonym cachaseiro

hej annemette.
    jeg har cyklet igennem både cambodia og laos sidste år og havde ingen problemer.
    ok, jeg er mand, men jeg mødte også masser af piger, flere af dem alene rejsende og hørte ikke om nogen problemer.
    begge steder har også mange backpackers, så det er ikke et problem at finde rejsekammarater.

Anonym cachaseiro

hej annemette.
    jeg har cyklet igennem både cambodia og laos sidste år og havde ingen problemer.
    ok, jeg er mand, men jeg mødte også masser af piger, flere af dem alene rejsende og hørte ikke om nogen problemer.
    begge steder har også mange backpackers, så det er ikke et problem at finde rejsekammarater.

Anonym Meyer

hey Annemette!
    Jeg var selv i Cambodia sidste aar, hvilket var genialt. Hvis du faerdes med omhue er det ikk farlig, men loeb ikk rundt om natten i de moerke gader, med pengene fuld af penge. Lad desuden vaer med at se alt for rig ud, smart rent toej, give menge drikkepenge etc. Kan du opstoeve et guesthouse, som hedder noger med “Okay-guesthouse” goer det, det er nogel unge flike folk, som taler godt engelsk…. Skriv endelig hvis du har noget at spoerge om, vil proeve at svare!
    Morten
    m_m_meyer@hotmail.com

Anonym Anne Marie

Hej

Jeg har rejst alene pige i Cambodia, men kun i Phnom Penh og Siem Reap, hvor jeg mødte masser af andre backpackere. Family Gueshouse i Siem Reap er helt perfekt. Sød familie, god mad, kan skaffe driver og videre transport. Cambodia er simpelthen en oplevelse for livet! Ankor Wat er noget af det smukkeste jeg har set i mit liv og det skal bare opleves. Husk at hvis du køber billet dagen før du skal besøge stedet kan du komme ind om aftenen til solnedgang den dag du køber. Og køb tredagespasset selv om det koster 40$ -det kan ikke gøres på 1 dag, for der er bare så meget man SKAL se. De bedste templer er Bayon, Preah Khan, Ta Prohm og så selvfølgelig selve Ankor. Skriv endelig igen hvis du vil vide mere. Har du fået andet anbefalet? Jeg skal afsted igen til sommer med min kæreste og leder efter flere gode oplevelser.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account