This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lupus

Jeg har planer om, at rejse overland fra Phnom Penh til HCMC i november. Er der nogen, der har erfaringer for mulighederne herfor? – og lige så væsentligt, er det nødvendigt at have et visum forlods?

Nb. Jeg skal ikke være i Vietnam ud over de 14 visumfri dage, men jeg er ikke klar over, om reglen også gælder ved overland passage??? (læs: om de Vietnamesiske grænsevagter slår sig i tøjret :O))

Anonym Rebekka

Hej, jeg mener ikke der skulle være noget problem med Visa, netop fordi du rejser overland. Hvis du fløj ind sku du have fat i et. Jeg er helt sikker på at dår du først er i PP er det intet problem at foinde en bus der kører til HCMC.. Jeg tog turen for halvandet år siden den anden vej, det er ikke den rareste, men vi havde en udflugt til mekong deltaet med i turen, hvilket var rigtigt spændende!

Håber du finder ud af det:

Mvh Rebekka

Anonym lone traveller

Hejsa – har selv taget turen. Det er intet problem (ud over ventetiden). Når du kommer fra skandinavien får du ved ankomst et 15 dages visum-stempel gratis. Skal du være i vietnam længere skal du ahve arrangeret et visum (1md) på forhånd.

God tur

Anonym Rasmus

De ovenstående har delvis ret.. Det muligt at få visum ved grænsen ja… Man skal dog være klar over (ligesom det gælder ved indrejse via lufthavn), at man kan risikere at skulle dokumentere at man forlader landet inden for 14 dage.. Min rejsepartner blev bedt om netop dette for en måned siden og var nødt til at forlade grænsen igen og købe en billig billet på nettet for at kunne dokumentere det..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account