This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Line

Hej Camilla

Først og fremmest: Glæd dig til en fantastisk tur. Det er nogle skønne lande du skal til, som har lidt af hvert at tilbyde.
    Når I kommer fra Vietnam (sikkert Nha Trang, når det er med DSC), ville det nok være lettest at starte i Cambodia ved at sejle dertil på Mekong.
    Landet har lidt af hvert at byde på: Vandreområder i øst, strand i syd, en hovedstad fyldt med spændende historiske seværdigheder og selvfølgelig fantastiske Angkor Wat.
    Fra Cambodia er det lige let at komme til Laos og Thailand (den mest brugte grænseovergang mellem Thailand og Cambodia er Poipet).
    Laos byder på en ret kedelig hovedstad, ‘4000’ skønne, afslappende øer i syd, klippper, druk og tubing i Vang Vieng, hygge og smukke omgivelser i Luang Prabang og vandreture i nord.

Anonym camillawilki

Hej alle derude.
    Jeg skal snart på højskole med DSC til Vietnam. Bagefter skal en fra holde og jeg rejse videre og vi har snakke om at rejse videre til Laos, Cambodia og Thailand i 2-3 måneder.
    Jeg ville høre om der er nogle af jer der har en god rute til de forskellige lande, så man ser så meget som muligt. Jeg havde selv tænk om vi evt. kunne tage et smut til Bali. Er det en god ide, eller skal vi bare fokusere på de lande vi allerede har besluttet? Hvis nej hvor skulle vi rejse fra, for at det er nemmest?
    Hvis i har andre gode råd, så kom endelig med dem, det er første gang jeg rejser på den her måde og så længe 🙂
    På forhånd tak. Hilsen Camilla

Anonym Astrid

Copy+paste til Lines indlæg og tilføjelse:

Tidsplanen afhænger af, hvor meget du vil se, og hvor længe du vil være de forskellige steder.
    For to år siden tilbragte jeg 4 måneder med Thailand, Laos, Vietnam og Cambodia. Jeg brugte først 4 uger i syd- og nordlige Thailand (3 uger havde været riiiigeligt), tog slowboat til Laos, hvor jeg var i 3 uger (2 er nok, men 3 var skønt) og videre til Vietnam i en måned (helt tilpas) for at sejle via Mekong Deltaet til Cambodia, hvor vi havde 3 uger (samme tilfælde som Laos) – og så sluttede vi af med 2 uger i Pattaya og “omegn” (mere end rigeligt med en uge).
    Min rejse i sin tid var helt fantastisk, men jeg havde nok presset lidt mere ind, hvis jeg kunne.
    Er lige kommet hjem fra 10 uger i S.E.A igen, denne gang en uge på Bali, 3 dage i Kuala Lumpur og 7 uger på Filippinerne. En uge er ikke nok til Bali, hvis jeg kunne, havde jeg tilbragt 2-3 uger på Bali (og Gili Trawangan).

Mit råd er nok:
    Laos 2 uger
    Cambodia 2 uger
    Thailand 4 uger
    Og så bruge den sidste måned andetsteds – evt Malaysia og Singapore eller Bali (og Baliområdet).

Anonym camillawilki

Okay tusind tak for jeres svar. Det har givet lidt overblik om hvor lang tid man skal bruge hvert sted. Er også sikker på at det bliver en fantastisk rejse 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account