This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thaysen

Hej
    Jeg planlægger en rundrejse i Cambodja og har indtil videre kig på følgende steder:
    Sihanoukville
    Phnom Pehn
    Pursat
    Battambang
    Siem Reap (Angkor Wat)
    Mealea
    Er der andre steder jeg bør besøge? samt hvor er det bedst at krydse grænsen når jeg kommer fra Thailand?
    Håber i kan hjælpe..

Anonym Thomas

Ja 🙂

Rabbit Island nede ved Kep og Bokor Hill Station ved Kampot (hvis der er åbent).

Anonym schmoch

Udover det du selv nævner var jeg på jungle-trekking i Ratanak Kiri, som ligger helt oppe i det nordvestlige hjørne. Turen derop i bus er lidt hård, men trekkingen er virkelig god. Jeg var afsted i en gruppe med 5 og 2 lokale guides, hvor vi havde 2 overnatninger derude i lukkede hængekøjer under åben himmel.
    Det var en virkelig god måde at komme ind på de enormt venlige cambodianere, og når risvinen kommer frem om aftenen, kommer der også rigtigt gode røverhistorier 🙂

Derudover er der jo selvfølgelig området omkring Phnom Penh med Killing Fields og fængslet fra folkemordet.

Anonym schmoch

… og med nordvestlig mener jeg selvfølgelig nordøstlige hjørne 🙂

Anonym Carsten

Hvis man vil lidt væk fra den vanlige rute, kan jeg varmt anbefale Sen monorom i det østlige hjørne, da jeg var der var der ingen veje, man kunne kun komme derfra via shared taxi hvilket er en oplevelse i sig selv og derfra kan man købe sig en plads på ladet hos de lokale. Der er gode trekking muligheder, og vel en af de bedste muligheder for elefanttrekking gennem jungle, det er en hård tur på 2-3 timer, men det hele værd.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account