This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym s-uus

Hej

Er der virkelig andet at se i Cambodja end Angkor Wat, samt “Killing Fields”, hvis man har rejst i Thailand, Laos og Vietnam inden???
    Jeg har hørt mange sige at der ikke rigtig er noget at bruge sind tid på i Cambodja udover ovenstående -er det rigtigt?
    Håber nogen kan hjælpe eller har nogle gode råd.

Anonym Tine

Der er selvfølgelige fængslet S-21, så er der også kongepaladset i Phnom Pehn (kan dog godt undlades). I siem reap kan man se flydende landsbyer, man kan opleve jungle + sjældne lyserøde floddelfiner og flere øer sydpå med næsten ingen turister…der er sikkert flere jeg har glemt…

Jeg har ikke været i Laos og Vietnam, så kan ikke sige ift til de lande, men jeg kunne rigtig godt lide Cambodja 🙂

Anonym Claus

Der er strandområde ved Sihanoukville, området omkring Kampot og Bokor.
    Området i og omkring Battambang synes jeg også var et besøg værd, for slet ikke at glemme området omkring Kratie og Strung Treng.

Men igen, det kommer meget an på, hvad du forventer at møde. Den store turistmasse er kun koncentreret omkring Phnom Pehn og Ankor Wat. Hvilket jeg synes både er godt og skidt. Skidt at den store masse endnu ikke har opdaget alle de andre ting, som Cambodia har at tilbyde, godt fordi man jo så slipper for alle turisterne.

Hvis du virkelig vil opleve Cambodia, så er det (efter min mening) ikke nok at kunne sige, at du har set Ankor Wat. Det handler vel ikke kun om gamle monumenter men også om befolkningen.

mvh
    Claus

Anonym troels.k

Hvis du besøger Cambodia handler det ikke om sights, men om alle de fantastiske cambodianere.. de er helt klart et besøg værd. hvis du har været i thailand og vietnam, vil du møde så mange flere søde mennesker her.. Havde selv en plan om 2 uger i Cambodia, endte med at bruge to måneder der.. Helt fantastisk land, og det er på grund af de fantastiske mennesker..

Anonym troels.k

Hvis du besøger Cambodia handler det ikke om sights, men om alle de fantastiske cambodianere.. de er helt klart et besøg værd. hvis du har været i thailand og vietnam, vil du møde så mange flere søde mennesker her.. Havde selv en plan om 2 uger i Cambodia, endte med at bruge to måneder der.. Helt fantastisk land, og det er på grund af de fantastiske mennesker..

Anonym Anonym

Jeg synes Cambodia er et must, og specielt i forlængelse med Laos, Vietnam og Thailand.

Ankor Wat er et must, og få gerne solnedgangen nedover hovedtemplet med. Tag evt. en madpakke med. Vi lejede en mand for en dag på tuc-tuc, hvilket var lækkert. Stedet er kæmpe stort, og vi nød vi fik ham til at køre om at vente på os ved udgangen af hvert temple.

Det omtalte fængsel skal også ses. Faktisk det jeg husker bedst fra Cambodia. Killing fields er også et besøg værd.

Du kan som nævnt også se jungle og der er strande, men hvis du kommer fra Thailand og Laos, så er du jo ret godt dækket ind på de områder.

Så på mange måder er jeg enig i det du har hørt om stedet, men det er bestemt ikke på en dårlig måde.

Vi tog der til i forlængelse med Vietnam og det fungerede ret fint. Så synd at springe det over.

Anonym s-uus

Mange tak for svar!
    Jeg rejser til Cambodja som det første, og så op igen for at tage til Laos og så Vietnam og tager så flyveren fra Vietnam (Saigon) til Bangok igen…

Men det har da gjort mig noget klogere, og jeg vil helt sikkert ikke springe Cambodja over. Jeg havde bare min tvivl. 🙂

– Susanne

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account