This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kenno

Jeg vil høre om der nogen der har erfaring med at rejse rundt i Cambodja på motorcykel (har set at det er rimelig billig at leje offroader). Jeg skal ikke køre “hardcore” offroad, men bare bruge den som transportmiddel på de “almindelige veje”.

A: Har i gode/dårlige erfaringer?
    Eller skal jeg glemme det og bruge de offentlige transportmidler?

Jeg har ca. 3 uger og…

Jeg har tænkt at opleve Angkor Wat, og så selv køre videre til Koh Ker. Derfra videre til Kratie.

B: Er der mulighed for at dykke med i Mekongdeltaet? (kunne være spændende at dykke med ferskvandsdelfinerne)

C: Er der regnskovs-trekkingture i Kratie regionen (har læst og ledt og søgt… og synes ikk jeg finder det jeg leder efter…

Derfra vil jeg videre til Phnom Penh og opleve hovedstaden og så videre til Sihanoukville og derfra til Kaoh Kong og så tilbage til Siem Riep, for at aflevere motorcykel.

D: Er det egentlig realistisk at nå det, eller må jeg skære (og hvor?)

Glæder mig helt vildt : )

Håber at høre fra jer!
    Kenno)

Anonym Kazze

Skal selv til Cambodia til oktober, og er interesseret i det med at køre på crosser.. Hvor havde du tænkt på leje den? Har de en hjemmeside? Så vil jeg lige tjekke priserne og se om det var en mulighed 🙂

Anonym MariaEdith

Hej.. Jeg var i Cambodia i foråret 07… Jeg vil ikke sige din tidsplan er urealistisk… Vi brugte dog 13 dage i landet, med Siem Riep og Phom Phen som eneste byer.

Med hensyn til motorcykel kørsel… hmm, hvor habil en kører er du? Vejene er virkelig .. jaa, du kan slet ikke sammenligne det med noget herhjemme, de er nærmest ikke eksisterende! Med de offentlige transportmidler tager turerne sin tid, på trods af distancen måske ikke er mere end 100 km., men det er en kæmpe oplevelse at rejse med de lokale.

Skal dog siges at vi mødte et ældre dansk ægtepar som kørte på motorcykel gennem bl.a. Cambodia og var vilde med det… så helt sikkert en mulighed, men jeg ville måske først tage stilling til det når du er i landet. Vejene mellem Siem Riep og Phom Phen er dog nogle af de bedre.

Derudover pas på hvor du lejer din offroader, virkelig! Lej altid hos mekanikere eller lignende, husk på turiststederne tjener kassen på eventuelle skrammer, skader eller lign. du laver. Vi havde en meget ubehagelig oplevelse ved at leje ved turistkontor, hvor det viste sig bremserne ikke virkede ordentlig (måske med henblik på stor inkassering v reperation) og det resulterede i to styrt.

Håber du kunne bruge det til noget 🙂 Fantastisk land…

Når du kommer til Phom Phen, skal du tjekke ind på Floating Island Guest House, billigt og fantastisk sted 🙂 Vi boede helt oppe, fantastisk udsigt!

-MariaEdith

Anonym kenno

Hej Kazze

Jeg har ikke besluttet mig endnu men har fundet dette link,

http://www.motorcyclecambodia.com/

her kan du få et rimeligt indblik i priser, lejeforhold og se billeder af maskinerne og de ture de arrangerer.

Desuden kan du læse mere på :
    http://thorntree.lonelyplanet.com/categories.cfm?catid=24
    søg på “kenno” og se alle de yderst hjælpsomme svar jeg også har fået der.

God fornøjelse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account