Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534998
     Gregory og Ditte

      Hej!
      Min kæreste og jeg, 2 modne mennesker i 50’erne, skal ½ år til Sydamerika med rygsæk og telt. Planen er Brasilien, Argentina og Chile.
      Alle advarer os imod at campere i Sydamerika pga. den høje kriminalitet, specielt i Brasilien.
      Jeg er meget interesseret i at høre andres erfaringer med camping i de 3 lande og gerne adresser på gode steder til camping på pladser eller i fri natur.

      Der er lige en ting mere: Vi vil gerne købe en billig van og transportere os rundt i. Er der nogen der har erfaringer med at købe bil i Sydamerika og hvordan dækker man sig ind forsikringsmæssigt?

      Mange hilsener fra
      Ditte

      #3535015
       Claus

        At campere i det fri i Brasilien vil jeg ikke råde jer til at gøre. Det er at udsætte sig for unødig fare. Der findes campingpladser i Brasilien omkring byerne. Eneste minus er, at de ligger langt fra bycentrum.

        Jeg forstår godt ideen med at have sit eget køretøj. Men der er busser til hver en lille flække i Sydamerika. Det er luksusbusser med alle former for komfort.

        mvh
        Claus

        #3535160
         Gregory og Ditte

          Hej Claus og Max. Tak for svarene.
          Max, du skriver at kørsel i egen bil er “bestemt risikofyldt” . Kan du uddybe det nærmere.
          Mvh Gregory

          #3535150
           max

            Jeg har selv rejst på MC i Argentina og havde telt med. Der er en ganske god campingtradition i Argentina. Jeg rejste i den nordlige del af landet. Kriminalitet er ikke noget problem her. Dog skal man tage sig i agt for årstiden. Mange campingpladser er lukket i vinterhalvåret (DK-sommer!).
            Jeg har kørt mange tusinde km i egen bil og MC i sydamerika. Det er bestemt risikofyldt. Man bør gøre op med sig selv om man vil kompromittere lidt med sikkerheden og så få en superfed oplevelse. Eller om man er “sikkerhed-først” typen og så vælge de mere traditionelle løsninger.

            God tur.

            #3535167
             max

              Hej igen
              Generelt er trafikkulturen noget anderledes i Sydamerika. Der tages flere chancer i trafikken og bilparken er ofte af meget dårlig stand. Det betyder en meget høj ulykkesfrekvens. Jeg har selv prøvet at blive påkørt af en lastbil som kun kunne bremse på ét baghjul.
              Vejene er ofte af dårlig stand. Især i de afsidesliggende områder. Hvis det skal give mening at køre i egen bil, skal det efter min mening være for at komme ud at udforske områder som ikke er tilgængelige med alm. transport. Dårlige veje og hasarderet kørsel kan være en giftig cocktail.
              Bliver du impliceret i en ulykke, er du meget dårligt stillet. Man bliver spændt hårdt for af den korrupte ordensmagt uanset hvem der bærer skylden. Et pres som man skal vær parat til at modstå når man vælger at køre i egen bil.
              Når det er sagt vil jeg ikke fraråde jer at køre i egen bil. Tværtimod ville jeg selv til enhver tid selv vælge at være chauffør. Men som tidligere nævnt er det vigtigt at man gør op med sig selv om det er risikoen værd. Synes man det, venter der uforglemmelige oplevelser derude.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account