This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ramy

Hej, jeg skriver fordi, jeg ville høre, om er nogle der for nylig har rejst rundt imellem ovenstående destinationer. Min kæreste og jeg er i gang med at planlægge en tur med afsæt i Cancun på en ca. tre uger til april. Vi ville gerne til både Belize og Guatemala, men har lidt svært ved at overskue en god rute, således at vi får en masse gode natur/strand/kulturoplevelser indenfor tidsrammen. Er der nogen, der har nogle gode erfaringer? Jeg forestiller mig ikke at Cancun er et sted, der er særlig interessant at opholde sig i i længere tid..?

Det andet jeg gerne vil spørge om er mht. sikkerheden. Jeg har hørt meget omkring røverier, overfald, meget begrænset færden osv. men kan ikke vurdere virkeligheden i det..? Jeg er selvfølgelig helt med på, at tage et generelt hensyn og har rejst meget i andre dele af verden bortset fra Mellemamerika, men hvis der er nogle områder el. lign., man skal undgå, vil jeg gerne høre det fra nogle, der har erfaringer. Jeg vil helst ikke have, at det skal være en tur, der er præget af bekymring. Min eneste erfaring i den del af verden er en tur til Venezuela, som desværre var meget begrænset ift. kun at kunne bevæge sig i få zoner og virkelig mange forbehold heletiden pga. kriminalitet osv.

På forhånd tak for hjælpen,

Mange hilsner, Ramy

Anonym Rasmus

Synes det lyder en del optimistisk at nå det hele på 3 uger.. Umuligt endda vil jeg sige.. Bare rejsetiden vil æde op en del dage!!! Jeg tilbragte 2 en halv måned der sidste sommer (dog ikk Cancun).. Jeg synes uden sammenligning at Guatemala er det fedeste sted.. Mest fordi, der er de “indfødte” ikke blevet udvasket, da 60 % stadig er indianere… Bay Islands i Honduras er også super fede, med god beach vibe…
    Mht sikkerhed er der absolut intet problem!!!! Dog vil jeg sige at El Salvador ikke var et specielt rart sted at være, hvis man befandt sig væk fra de “rige områder”..

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg var i Mexico, Belize og Guatemala i sommer. Vi havde 4 uger og tog følgende rute:
    Cancun-Isla Holbox-Chichen Itza-Ticul-Flores (via Belize)-Belmopan-Tobacco caye-Caye Caulkner-Playa Del Carmen-Cancun.

Vi havde nogen fede oplevelser, men der var også en del transport. Turen fra Ticul (MEX) til Tical (GUA) varede over 1 døgn inkl. 5 timers venten ved busstationen i Chetumal. Vi valgte at tage via belize, da vi vurderede det ville være for meget transport at tage til San Cristobal og tage til GUA derfra. I GUA så vi kun Tikal – igen for at undgå for meget transport. Bemærk i den forbindelse at det koster 25-30US$ HVER gang i forlader Belize.

Belize er tilgengæld nemt at komme rundt i og byder på mange gode (men dyre oplevelser). Kan klart anbefale et besøg ved Ians Cave Branch lige udenfor Belmopan (Belmopan skal i kun bruge som hub – er et hul uden lige og man skulle ikke tro at det var en hovedstad). I Mexico er Playa et okay sted at slappe af (omend lidt turistet). Hvis I kan lide at dykke skal i overveje at tage ud og dykke med det danskejede firma dive mikes. Dykning i cenoterne er en kæmpe oplevelse. Chichen Itza er selvfølgelig et must. Hvis I så tilføjer Tikal til listen, så har de 3 uger også fået ben at gå på…

Mht. kriminalitet så skal agtpågivenhed selvfølgelig praktiseres ligesom alle andre steder, men det er virkelig meget laid back. Man er lidt på dupperne i Belize fordi man lige skal vænne sig til rastafariernes anderledes stil, men når I er kommet jer over det er det virkelig laid back.

Men der er god basis for en fed tur 😀

Anonym Anonym

Tusinde tak for svar..jeg tror vi holder os til Guatemala og Belize! Nogle der ved om der er færge til Cuba fra Cancun?

Anonym cswinding

Hej
    Nej, der er ingen færge til Cuba, (Kun få krydstogt skibe gør stop i Cuba)så en eneste måde er med fly fra Cancun.

God fornøjelse:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account