This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Frk. Skov

Hej alle sammen
    Jeg er en pige på 20 som er ved at planlægge en rejse rundt i caribien, men jeg er førstegangs rejsende, derfor har jeg en masse spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
    For det første så skal turen gå rundt i det caribiske hav og jeg vil gerne besøge nogle bestemte øer, bla. Cuba, DVI, Jamaica og trinidad/tobako. Kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg mener, det er jo nogle problemer mellem USA og Cuba så kan man godt rejse mellem Cuba og dansk vest indien (som jo i dag ejes af USA)
    Noget andet er visum, er det kun til cuba eller er det alle øerne? Og er det noget med at man skal vise en returbillet når man rejser ind.

Som i kan høre har jeg masser af spørgsmål så jeg håber i vil hjælpe.

Anonym Nicki Hansen

af hvad jeg ved kan det godt lade sig gøre. Dog kan du ikke rejse direkte imellem Cuba og USA, men må i stedet have en mellemlanding eller en destination ind imellem disse som er et andet land…

Med hensyn til USA skal du i hvert fald lave en ESTA registrering, men ved ikke rigtigt hvordan det er hvis du skal til flere destinationer som er Amerikansk med hensyn til det. Du skal have visa til cuba. Skal selv til cuba i Juli 🙂

Men med hensyn til visa kan du finde informationer herop på um.dk

Håber det hjalp lidt 🙂

Anonym Nicki Hansen

Trinidad and Tobago:
    http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerdinRejse/UdenlandskeVisumregler/TrinidadTobago

Jamaica:
    http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerdinRejse/UdenlandskeVisumregler/Jamaica

Ved ikke hvordan og hvorledes mellem øerne, men tænker der er ret langt i båd fra jamaica til Trinidad og tobago ;), men de øer hvor der ikke er langt imellem kunne jeg forestille mig det var med båd.

Du kan evt. prøve at søge på books.google.com og se om du kan finde nogle lonely planet bøger for landene du kan læse der. De skriver da nok om det. Kan se der også er en for hele caribien, men den er af ældre dato (2005)

Anonym Zenia

Tusind tak, jeg arbejder lidt vidre med det hele 🙂
    Har jo lidt tid endnu, jeg skal først afsted til dec.

Anonym Anonym

Det gjorde det tak for det 🙂
    Ved du om man også skal have visum til de andre øer, jamaica og trinidad/tobako?
    Og hvordan mulighederne for at rejse mellem øerne er ? Sejler der både mellem dem alle sammen eller skal man flyve?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account