This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym chr511

Jeg havde ellers planen klar, men efter alt det regn som nord-Thailand har fået i sep. er jeg kommet noget i tvivl. Vi er en fam. på 4 og tager afsted først i august.
    Vores plan var Chaing Mai – Luang Prabang – Vientiane i en 3 ugers tid. Men hvad med vejret ? Er det en håbløs plan som kan regne væk i kaos eller kan det lade sig gøre.
    Jeg er med på det ikke er nemt at forudsige vejret osv. Men vil I tilråde os at rejse et andet sted hen eller?
    Håber I kan hjælpe os.
    Som “nødløsning” har vi set en del på Sarawak på Borneo, det ser bare vildt dyrt ud, hvis man skal ud og opleve noget.
    Hilsen Famchr.

Anonym chr511

Ja det hedder jo selvfølgelig CHIANG MAI :-).
    Famchr.

Anonym Daizz

Jeg ville nu ikke være nervøs endnu. Godt nok siger DMI, at august er den måned, hvor det regner allermest i Chiang Mai. Hvis I allerede ved, at I vil være nervøse for regnen, så vil jeg foreslå at rejse et andetsted hen.

Som alternativ vil jeg da foreslå Sabah på Borneo 🙂
    Masser af dyreliv, natur og fantastisk dykning/snorkling, som bliver diskuteret i en anden tråd i øjeblikket her på siden, og det behøver ikke være voldsomt dyrt. Ihvertfald ikke i forhold til oplevelsesture omkring Chiang Mai.

Uanset hvad håber jeg I får en god tur uanset hvor I tager hen. Der er altid godt vejr og masser af oplevelser i et eller andet sted i Asien.

Anonym Thaysen

Hej.
    Var selv på Borneo, Sarawak, i august måned for 2 år siden. Vi havde “base” i Kuching, og vil bestemt ikke sige at det er vildt dyrt at tage på udflugter..
    Vi tog bl.a. til Damai Beach og Bako Nationalpark hvor vi havde to overnatninger, ingen af de to udflugter kostede alverden. Men hvis i har tre uger ville jeg kombinere Sarawak med Sabah som Daizz foreslår..

Anonym MissAdventure

Jeg er ikke enig…
    Jeg var i Chiang Mai i juni/juli 2010 og på malaysisk Borneo (Sabah) i juli 2010 og juli 2011…og med hensyn til ture/aktiviteter/udlugter er der himmelvid forskel prismæssigt…pengene rækker meget længere i Chiang Mai end på Borneo..
    Jeg har stadig et rejsedokument med alle priserne i…

Jeg ved ikke, hvordan vejret er i Chiang Mai i august… var der kun i juni + starten af juli… og der havde vi godt vejr..
    Jeg har været på Borneo både først i juli og i slutningen af juli (3 uger i alt) og vi har haft virkeligt meget regn… de sidste to uger af juli regnede det næsten konstant… (sommeren 2010)

I Indonesien er der lækkert vejr i juli/august…der har jeg også været i år..der er mange fede ting at lave… fx. trekking, vulkan-bestigning, gode dykkersteder, Komodo Nationalpark, delfiner m.m.
    Kan helt sikkert anbefales 🙂 Og pengene rækker rimeligt langt 🙂

MVH MissAdventure

Anonym chr511

Tak for svar. Det lugter af plan A. Men med en plan B i baghånden C”,).

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account