Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524335
     TCS

      Jeg har et lille spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe med..

      Er der nogen der har rejst fra Chiang Mai og ind i Laos til Luang Phrabang? Hvilke transportmuligheder er der på denne tur? Går der tog eller skal man på en sur busrejse?

      Venlig hilsen TCS

      #3524337
       Rasmus

        Der går ingen tog eller lignende på denne tur.. Man skal sejle.. Dette gælder ihvertfald store dele af året da der ikke er fremkommelige veje.. Alle turistbureauer i begge ender sælger denne tur.. Man kan tage en hurtig eller en langsom tur med overnatning.. Jeg skal dog aldrig selv nyde noget af denne tur!! Har snakket med en del der har tager turen(den hurtige) og det er rigtigt farligt.. Lige inden jeg selv skulle på turen snakkede jeg med en guide fra jysk i Bangkok og han havde selv lige været i laos.. Her stod de flere dage og modtog rejsende der var væltet i superbådende og var slemt tilskadekommende.. (De lokale fraråder også turen).. Man kan flyve ruten for ikke ret meget mere end det ville koste at sejle..

        #3524358
         Magnus

          Busturen fra Chiang Mai til Luang Prabang er laaaang. Den er ikke slem i Thailand for der er busserne gode. I Laos er det derimod ikke så sjovt, for busserne er tit elendige og vejene meget snoede. Du kan også flyve. Tjek fx http://www.laos-airlines.com/airfare.asp . Alternativt kan du tage bussen til Vientiene og flyve derfra.

          #3524352
           Pernille

            Jeg tog turen med Intrepid, det var en god oplevelse…. Lidt dyrt, men der var styr på det! Jeg ved ikke om de kun har en tur på 14 dage som jeg tog….. Vi stoppede i Chang Kong (tror jeg det hed), så sejlede vi til Laos og sejlede med vores egen båd i 2 dage på Mekong floden….. Virkelig fedt…. Hvis du har tid, så tag den tur…. Jeg lagde godt mærke til at de andre både var ret overfyldte…… Vi overnattede også i en lille Village ved Mekong….. Der er både en guide med fra Thailand og Laos…. Dejlig tur!

            #3524402
             Jakob

              Lao Airlines flyver ruten CNX-LPQ, Chiang Mai-Louang Phrabeng. Hæng mig ikke på prisen, men mener den koster circa 600 kr for en oneway og tager ca 50 min. Måske pengene værd hvis det er en alt for lang bustur.

              #3524430
               sara

                Jeg sejlede fra chiang kong som ligger ca 1 time fra chiang mai til luang prabang… eller naesten hele vejen. Det var en af de ture som alle tager. Vi lavede stop i en lille by, men var ellers paa en longtail baad i 10 timer om dagen i 2 dage sammen med en masse andre. Det var super hyggeligt, men meget crowded. Men det var billigt, og samtidig en utroligt smuk tur. anbefalelses vaerdig. Turen kan koebes overalt i chiang kong og er billig. Mener det var omkring 100 kr exclusiv overnatning. Overnatning kostede ca 16 kr pr nat ved stoppet. meget dyrere i luang prabang.
                Men som en har sagt tidligere gaar der osse de speedbaade som ser doedsensfarlige ud, men hvis man har mod paa det tror jeg det er sjovt. Har hoert gode ting om det… dog med saetningen “Jeg er glad for jeg ikke lider af doedsfrygt” blandet ind…. hehe…. jeg ville spare fly pengene med mindre du har travlt for turen er virkelig smuk.
                God tur

                #3524466
                 Anonym

                  Hejsa

                  Har ikke selv taget bådturen, men havde jeg tid da jeg rejste, havde jeg taget den.
                  Dog har jeg læst adskillige, mange, advarsler om stedet hvor man overnatter på bådturen, at guesthouses er indblandet i at tømme din bagage for værdier når du er ude af dit værelse. Det er forhåbentligt blevet bedre. Men bare en advarsel, ikke for at skræmme.
                  Søg og læs evt mere på thorntree på lonely planets hjemmeside. Det skader aldrig at være forberedt på det værste.
                  og rigtig god tur

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account