This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Tag bussen til Bangkok (normale bus – ikke falang bussen), ved ankomst til Bangkok skift til tog til Aranyprathet/Poipet, en tuk tuk over grænsen og fortsæt med en bus til Siem Riep.

Speedbåden kender jeg ikke noget til personligt, men har hørt at den skulle være overfyldt. Bussen har jeg prøvet flere gange, der er masser af afgange.

mvh
    Claus

Anonym Theis Jørgensen

Hej Claus
    Det lyder ok…hvor lang tid kommer sådan en tur til at tag?

Anonym theis.jorgensen

Hej
    Er der nogen der har et godt og billigt bud på hvordan jeg kommer fra Chiang Mai til Siem Reap?

Derudover høre jeg at der går en speedbåd fra Siem Reap til Phnom Penh, er der nogen der har prøvet det? og er det fedt eller skal man bare holde sig til bussen?

På forhånd tak:-)

Anonym Claus

Det er jo ikke den hurtigste rute. Hvis du kun har kort tid, skulle du overveje at flyve. Bangkok Airways har rute til Siem Riep. Det er selvfølgeligt noget dyrere og du går glip af en masse sjove oplevelser ved at vælge flyet.

Men bussen tager ca 10 t. Toget tager ca det samme eller en smule langsommere. Bussen er dog lidt billigere end toget. Så tag et natbus/nattog til Bangkok, og du sparer en overnatning + at du ankommer til Bangkok i rette tid til at kunne fortsætte rejsen til Cambodia.

Toget fra Bangkok til Aranyprathet/Poipet er tilgengæld rigtig billig, det er 3. klasse, starter kl 0555 fra Bangkok og ankommer til grænsebyen ved 11 tiden. Herfra en tuk tuk til grænsen, 15 m og så med en bus til Siem Riep. Den tager ca 2 1/2- 3 t.

Alternativt køb en flybillet til Bangkok med Airasia, Bangkokairways, Thaiairways.

mvh
    Claus

Anonym Theis Jørgensen

Ok hvad hvis vi ligger ruten om så vi bare skal fra Bangkok til Siem Reap, er det en tur man kan tag på et pare dage og så se/opleve noget på vejen?
    Tak

Anonym Claus

Et par timers togtur nord for Bangkok, liger den tidligere hovedstad Ayuthaya. Det er en by med mange templer, en by, der er et besøg værd.

Der er heller ikke så langt til noget vand fra Bangkok.

Ellers kunne du jo krydse grænsen til Cambodia, men istedet for at tage direkte til Siem Riep, så tag til Battambang. En hyggelig by, hvor der er masser af templer blandet med gammel fransk byggestil.
    Fra Battambang er det muligt at tage en båd til Siem Riep.

mvh
    Claus

Anonym Thomas

Båden til Phnom Phen er ikke specielt ophidsende. Jeg ville tage bussen.

En dagstur på Tonle Sap fra Siem Reap f.eks. til én af de flydende byer er mere ophidsende.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account